وضعیت بهشت زهرا 

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران به آمار بالای کشته شده‌های کرونا در سنین مختلف از کودک تا سالخورده اشاره کرد و گفت: وضعیت بهشت‌زهرا بحرانی و غیرقابل تصور است. کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: تعداد متوفیان از آغاز پیک کرونا بسیار زیاد شده است و سازمان بهشت‌زهرا برای پنجمین بار در ماه‌های گذشته وارد شرایط ویژه و بحرانی شده است. 

۴۰ درصد کل متوفیان کشور در تهران تطهیر می‌شوند

به گفته خال، ۴۰ درصد کل متوفیان کشور در تهران تطهیر می‌شوند. تطهیرکنندگان در شرایط عادی یک شیفت کاری دارند اما با شیوع کرونا و افزایش متوفیان دو شیفت کاری برای آنها تعریف شده است و این روزها هم در شرایط کاری قرار داریم.

به گفته وی، در ۱۸ ماه گذشته پرسنل سازمان بهشت‌زهرا در روز اول مبارزه با ویروس کرونا بودند و تعداد مرگ‌های کرونایی قبل از آغاز پیک جدید بین ۳۰ تا ۳۵ متوفی بود که این عدد در حال حاضر افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران از مردم خواست که پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند. مردم باید بپذیرند در شرایط بحرانی قرار داریم و از اجتماعات دوری کنند چرا که دورهمی‌ها و حضور در مکان‌های شلوغ از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

وی همچنین از مردم خواست حتی‌الامکان از حضور در بهشت‌زهرا اجتناب کرده و در صورت نیاز برای تشییع پیکر عزیزان‌شان این کار را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دهند.