باید و نباید های چیدمان اتاق خواب 

۱) بهترین رنگ را برای اتاق خواب‎‌تان انتخاب کنید.

اگر فضای اتاق‎تان کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم رنگ‌های روشن را به عنوان رنگ غالب اتاق خواب‌تان انتخاب کنید. چرا که رنگ‌های روشن باعث می‌شوند فضای اتاق از اندازه‌ی واقعی آن بزرگتر بنظر برسند. توجه کنید که رنگ نقش مهمی در حال و هوای اتاق شما بازی می‌کند و بنابراین انتخاب رنگ باید یکی از اولین موضوعاتی باشد که در هنگام طراحی اتاق خواب به آن توجه می‌کنید.

مناسب‌ترین رنگ‌های اتاق خواب

انتخاب مناسب‌ترین رنگ‌های اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب می‌تواند نور طبیعی بیشتری را برای فضای اتاق خواب شما به ارمغان آورد و باعث آرامش و استراحت بهتر شما شود. با اینکه طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف برای طراحی اتاق خواب‌تان وجود دارد اما بهتر است خطر نکنید و پالت رنگی آرامش‌بخشی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید که کمی رنگ بولد و جسورانه به فضا اضافه کنید بهتر است که رنگ‌های کمرنگ و ملایم را بدین منظور استفاده کنید.

بهترین رنگ برای طراحی اتاق خواب

انتخاب مناسب‌ترین رنگ‌های اتاق خواب

برخی از طراحان داخلی پیشنهاد می‎‌کنند که برای ایجاد ظاهری پیچیده از تونالیته رنگی یکسانی برای رنگ دیوارها، درب‌ و کمدها و رادیاتورها و حتی چهارچوب پنجره‌ها استفاده کنید. این سبک از طراحی اتاق خواب می‌تواند با هر سایه رنگی خنثی فضای فوق‌العاده‌ای بسازد.

نحوه طراحی اتاق خواب

انتخاب مناسب‌ترین رنگ‌های اتاق خواب

طرح رنگی خاکستری در طول سال‌های اخیر بسیار محبوب بوده است و همچنان نیز به عنوان یکی از گزینه‌های پرطرفدار عمل می‌کند. این رنگ بسیار آرامش‌بخش و ظریف بوده و در عین حال کمی هیجان‌انگیزتر از رنگ سفید است. رنگ‌های آبی، سبز، صورتی و کمی مایل به قرمز نیز ترندهای رنگ‌های محبوبی برای طراحی اتاق خواب می‌باشند. 

مناسب‌ترین رنگ‌های اتاق خواب

انتخاب مناسب‌ترین رنگ‌های اتاق خواب

در حالی که رنگ روشی آسان برای طراحی اتاق خواب تان است، اما در عین حال شما می‌توانید از کاغذ دیواری یا هنر پتینه روی دیوار نیز استفاده کنید. کاغذ دیواری می‌تواند جذابیت بصری به فضای شما ببخشد و بافت و گرمای خاصی را برای اتاق‌تان به ارمغان آورد. اگر شما در مورد انتخاب کاغذ دیواری مناسب‌ دچار شک و تردید هستید، 

۲) بهترین چیدمان اتاق خواب را انتخاب کنید.

تصمیم‌گیری در مورد چیدمان اتاق خواب مرحله حیاتی در طراحی این فضا می‌باشد. از موقعیت تختخواب‌تان شروع کنید و سپس سایر مبلمان اطراف آن را بچینید. بهتر است که تخت خود را در یک اتاق خواب مستطیلی به شکل طولی قرار دهید. این در حالی است که اتاق‌ خواب‌های بزرگتر ممکن است خلاقیت بیشتری را فراهم کنند و شما بخواهید تخت را حتی در مرکز اتاق نیز قرار دهید.

چیدمان اتاق خواب

چیدمان مناسب اتاق خواب

به هنگام طراحی اتاق خواب های کوچک تلاش کنید که تختخواب خود را به گوشه‌ای منتقل کنید تا با استفاده‌ی بهینه از گوشه‌های اتاق مرکز اتاق خواب شما خالی مانده و به این ترتیب با اشغال فضای کمتر حداکثر استفاده را از محیط اطراف داشته باشید.

تختخواب‌های تاشو نیز گزینه‌ی بسیار ایده‌آلی برای دکوراسیون اتاق‌های خواب کوچک می‌باشند اما به یاد داشته باشید که گران هستند. این نوع تختخواب‌ها مخصوصا در اتاق‌های کوچک یا بدشکل باعث استفاده‌ی بهینه‌ای از فضا می‌شوند. پس از انتخاب محل قرارگیری تخت در نظر بگیرید که چقدر فضا برای سایر وسایل در اتاق خواب‌تان دارید.

چیدمان اتاق خواب

 

با اینکه اتاق خواب شما فضای شخصی است اما بهتر است که مبلمان آن از جمله میز تحریر و میزهای کنار تخت با هم همخوانی داشته باشند. اگر کمد جداگانه‌ای ندارید باید فضایی را نیز برای نگهداری لباس‌هایتان اضافه کنید.

۳) بهترین تخت را برای طراحی اتاق خواب خود انتخاب کنید.

انتخاب تخت فقط خرید یک قاب تختخواب زیبا نیست. بلکه شما باید تختخواب خود را متناسب با نیازهایتان انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر فضای اتاق‌تان تنگ و کوچک است، می‌توانید تختخوابی با فضاهای ذخیره‌سازی خریداری نمایید.

انتخاب تخت مناسب

۴) فضایی را به فعالیت‌‌های موردعلاقه‌تان اختصاص دهید.

از آنجایی که اتاق خواب‌ شخصی‌ترین فضای خانه‌ شماست، پس حتما  فضای خاصی را برای فعالیت‌های مورد علاقه‌تان در نظر بگیرید. مثلا اگر علاقه‌مند به یوگا هستید، گوشه‌ای را برای مدیتیشن اختصاص دهید.

طراحی اتاق خواب

۵) در انتخاب مبلمان اتاق خواب دقت کنید.

زمانی که در رختخواب‎‌تان دراز کشیده باشید، برای قرار دادن گوشی تلفن همراه، یک لیوان آب یا ساعت‌تان به یک سطح بسیار نزدیک نیاز دارید. پس حضور میز کنار تخت به اندازه تختخواب در اتاق خواب‌تان ضروری است. میزهای کنار تخت فضای کافی را برای قرار دادن وسایل‌تان فراهم می‌کنند و معمولا هم ارتفاع با تختخواب‌ها ساخته می‌شوند.

حضور آینه قدی را در اتاق‌ خوابتان فراموش نکنید . چرا که اتاق خواب شما دقیقا فضایی است که در آن لباس می‌پوشید. برای افزایش عملکرد اتاق‌ خواب‌، فضایی را برای نشستن‌تان در نظر بگیرید. اگر فضای کافی داشته باشید، می‌توانید صندلی را در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید و آن را به مطالعه، استراحت و مدیتیشن اختصاص دهید.

استفاده از یک نیمکت با فضای ذخیر‌ه‌سازی در انتهای تخت نیز می‌تواند جذابیت خاصی به اتاق خواب‌تان ببخشد. اگر کمبود فضای ذخیره‌سازی دارید، این ایده‌ برای شما فوق‌العاده خواهد بود.

۶) در مورد نوع پرده‌ی اتاق‌تان فکر کنید.

احتمالا شما نیز دوست دارید که در طول روز نور طبیعی در اتاق‌تان جریان داشته باشد و در طول شب اتاق‌تان تا آنجا که ممکن است تاریک باشد. اینجاست که پرده‌های اتاق خواب می‌توانند به کمک‌تان بیایند و با ایجاد حریم خصوصی و کنترل نور‌ به خواب بهتر شما کمک کنند. در عین حال پرده‌ها می‌توانند بافت منحصربفردی را به فضای اتاق‌تان اضافه نمایند و جذابیت بصری اتاق‌تان را تکمیل کنند.

انتخاب پرده اتاق خواب

پرده‌های کرکره‌ای گزینه‌ی عالی برای طراحی اتاق خواب هستند چرا که به شما کمک می‌کنند به راحتی میزان نور اتاق‌تان را تنظیم کنید. اما اگر پرده‌ی پارچه‌ای را بدین منظور انتخاب می‌کنید بهتر است که با رنگ فرش، بالش‌ها و سایر وسایل‌تان هماهنگ باشد.

انتخاب پرده اتاق خواب

انتخاب پرده اتاق خواب

به یاد داشته باشید که دیگر دوران پرده‌های کوتاه گذشته است و بهتر است که پرده را کمی بالاتر از پنجره آویزان کنید یعنی از سقف به کف! به این ترتیب ارتفاع اتاق شما بلندتر از اندازه واقعی آن بنظر خواهد رسید. پرده‌های کوتاه‌تر برعکس این قضیه عمل می‌کنند. توجه کنید که نور طبیعی باعث می‌شود که فضای اتاق شما بزرگتر بنظر برسد و کارایی و خلاقیت‌تان نیز بیشتر شود.

۷) نورپردازی مصنوعی را فراموش نکنید.

در حالی که نور طبیعی برای طراحی اتاق خواب مهم است، اما واقعیت این است که ما بیشترین زمان‌مان در اتاق خواب را در تاریکی هوا سپری می‌کنیم. به همین خاطر به حداکثر رساندن پتانسیل نور مصنوعی اتاق خواب برای ایجاد فضای دنج و آرامش‌بخش ضروری است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که بیش از یک منبع نور(چراغ‌های سقفی، چراغ‌های تزئینی، چراغ مطالعه) در فضای شما وجود دارد.

منابع نور مختلف در اتاق خواب

۸) کفپوش اتاق خواب‌تان را فراموش نکنید.

انتخاب کفپوش مناسب می‌تواند راحتی و گرمی فضای اتاق خواب‎تان را به حداکثر برساند. کفپوش چوبی محبوب‌ترین گزینه برای طراحی اتاق خواب است که با اضافه شدن فرش به آن، راحتی و جذابیت اتاق‌تان چندین برابر خواهد شد. اگر شما نمی‌توانید هزینه‌ی زیادی برای بازسازی کفپوش اتاق خواب‌تان بکنید، می‌توانید با کمک فرش جدیدی آن را تازه‌تر نمایید.

انتخاب کفپوش مناسب

حضور فرش تضمین می‌کند که هنگام بلند شدن از تختخواب همیشه مکان نرم و دنجی خواهید داشت. فرشی انتخاب کنید که از لحاظ رنگ، بافت و الگو با اتاق‌تان همخوانی داشته باشد و بتواند فضای منسجمی بسازد. به هنگام خرید فرش مطمئن شوید که اندازه فرش با فضای اتاق‌تان متناسب خواهد بود.

۹) فضای خود را شخصی‌سازی نمایید.

اکسسوری‌ها در طراحی اتاق خواب می‌توانند تفاوت‌ زیادی ایجاد کنند. به هر حال خرید اکسسوری‌ها و لوازم جانبی کاملا به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. می‌توانید از قاب‌های عکس موردعلاقه‌تان، کتاب‌ها یا سرامیک‌های زیبایی برای اضافه کردن علایق خود به اتاق‌ خواب‌تان استفاده کنید و آن را شخصی‌سازی نمایید.

اگر عاشق گل و گیاه هستید، پس با کمک آن‌ها آرامش را به فضای خانه‌تان بیاورید. برای آشنایی با محبوب ترین گل های آپارتمانی و نحوه دکوراسیون خانه با آن‌ها بر روی آن کلیک کنید.

انتخاب کفپوش مناسب

 

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha