شستن پرده توری و حریر

 

پرده توری و حریر سفید ضمن انتقال نور به خانه، جلوه زیبایی به خانه می دهد. برای همین روش شستن پرده های توری و حریر برای از بین بردن گرد و خاک و دوده آن  اهمیت زیادی پیدا می کند. فرقی نمی کند اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید شستن پرده توری یا پرده حریر را در خانه با دست انجام دهید یا اینکه ترجیح می دهید شستن پرده حریر در ماشین لباسشویی انجام شود ، باید چند نکته را رعایت کنید، تا پرده چرک مرده نشودو تغییر رنگ ندهد 

 پرده را با دمای مناسب بشویید.  جنس پرده‌های توری و پرده‌های حریر بسیار نازک است و با کوچک‌ترین اشتباه امکان پارگی و آسیب دیدن به پارچه وجود دارد. اگر می‌خواهید شستن پرده توری یا شستن پرده حریر سفید را شروع کنید، به موارد زیر توجه کنید:

 پرده  را از چوب پرده خارج کنید.  پرده را در یک لگن بزرگ قرار دهید و ظرف را از آب ولرم  رو به سرد پر کنید. توجه کنید که بهتر است پیش از اضافه کردن هرگونه مایع یا پودر شستشو پرده باید چند دقیقه در آب خیس بخورد تا گرد و خاک ها خالی شود .پیشنهاد می کنم اول یکبار پرده را خیس کنید و آب را خالی کنید و مجدد لگن یا وان را پر از آب کنید . 

هنگامی که پرده خیس شد، مقداری مایع یا پودر لباس شویی به پرده اضافه کنید. پرده توری یا حریر بافت ظریفی دارد و حتی ناخن بلند شما می‌توانند باعث نخ‌کش شدن یا پاره شدن پرده بشود. بنابراین تا جایی که ممکن است این جنس پرده را به آرامی بشویید.

پس از آنکه به آرامی و ملایمت شستشوی پرده توری و حریر را بدون چنگ زدن انجام دادید، آب چرک اولیه را دور بریزد و دوباره آب سرد روی پرده بریزید تا مایع یا پودر پاک کننده از روی پرده پاک شود. مرحله آبکشی را چند بار تکرار کنید تا پرده توری یا حریر فاقد هرگونه مواد پاک‌کننده شود.

هنگامی که مواد پاک‌کننده را از پرده حریر یا توری پاک کردید، داخل لگن یا ظرفتان، آب سرد بریزید و مقدار بسیاری کمی سرکه به آب اضافه کنید. سرکه کمک می‌کند تا رنگ پارچه در شستشو حفظ شود. می توانید از نمک و جوش شیرین هم برای سفید کنندگی بیشتر و درخشان کردن پرده هایتان استفاده کنید و در همین مرحله ای که سرکه اضافه کردید به جای آن نمک یا جوش شیرین بریزید.

پس از آنکه برای آخرین بار پرده را آبکشی کردید و سرکه را از پرده توری یا حریر پاک کردید، پرده را از آب خارج کنید. پرده توری یا حریر به هیچ عنوان نباید برای مدت طولانی در آب قرار گیرد، زیرا بافت پارچه آسیب می‌بیند. هنگامی که پرده را از لگن یا ظرف خارج کردید،  هنگامی که پرده توری یا پرده حریر کمی نم دارد، از چوب پرده آویزان کنید. 

چوب پرده و پنجره را تمیز کنید. زیرا پرده نم‌دار گرد و خاک و کثیفی را به سرعت به خود جذب می‌کند و پرده تمیز را دوباره چرک می‌کند.

اگر روی پرده حریر یا پرده توری خانه‌تان یک لکه ایجاد شد و شما نمی‌خواستید کل پرده را بشویید، روی همان قسمت از پرده مقداری ماده پاک‌کننده یا سرکه به همراه آب سرد بریزید تا لکه بری پرده حریر انجام شود.. در صورت نیاز میتوانید این روش را چند بار تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود.

نحوه شستشوی پرده ساتن

 پرده ساتن را داخل ظرف پر از آب ولرم قرار دهید. اگر می‌خواهید رنگ پرده ثابت بماند، می‌توانید از یک پودر استفاده کنید. همچنین سرکه سفید نه تنها رنگ پرده را ثابت نگه‌می‌دارد، بلکه تاثیر بسیاری در تمیز شدن پرده دارد.

 

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

 

0 نظر

نظر دهید

captcha