راه های آسان برای ضد صدا کردن اتاق یا آپارتمان شما

 

چه صدای آژیر کامیون حمل زباله باشد ، چه صدای استریوی  ماشین و چه صدای ترافیک پاها بیرون از پنجره ی خانه ی شما ، سر و صدای شهر می تواند  شما را اذیت کند سر و صدای مزاحم و ناخواسته یک واقعیت از زندگی شهری است ، چیزی که اغلب اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

 

4 ترفند آسان ضد صدا

خوشبختانه ، مهم نیست که در کجا زندگی می کنید و یا چه نوع فضایی دارید ، ضد صدا کردن  یک آپشن است. اگرچه این امر  ممکن است تصاویری از  تخلیه حساب های بانکی را به ذهن متبادر کند ، اما روش های زیادی وجود دارد که می توانید بدون نیاز به از بین بردن پس انداز تان یا بازسازی خانه خود  ، سر و صدا را کاهش دهید. لازم نیست عایق صدا پیچیده یا گران باشد و حتی ساده ترین راهکارها نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

 

درب ورودی را مهر و موم کنید
اگر  هر مکالمه ای را در راهرو ساختمان می شنوید ، احتمال وجود شکاف های هوای زیادی در اطراف درب ورودی شما وجود دارد. مهر و موم کردن این درزها  باعث آرام شدن پچ پچ می شود. صدا در هوا حرکت می کند و هر شکافی که می توانید از طریق آن نور را ببینید ، باعث عبور صدا نیز می شود.

اگر زیر درب آپارتمان تان فضای زیادی دارد ، یک درزگیر اضافه کنید. از یک درزگیر با یک نوار لاستیکی ضخیم استفاده کنید که در  مهر و موم شود. این امر همچنین به جلوگیری از گرد و غبار ، حشرات  و همچنین سر و صدا کمک می کند. 

عایق صدا درب اتاق خواب
 سر و صدا از سطوح سخت مانند دیوارها ، کفها و سقف ها منعکس می شود و به  صدای داخل اتاق می افزاید. برای کاهش بازتاب صدا ، دیوارهای خالی و حتی سقف ها را با چیزهای نرم بپوشانید ، بنابراین صداهایی مانند صدا ، پارس سگ  یا حتی هیاهوی ایجاد شده توسط جارو برقی منعکس نمی شود. ی حصیرهای نساجی لاستیکی روی دیوارها باعث رفع صدای آزار دهنده در داخل آپارتمان می شود .

یک فرش ضخیم تهیه کنید
احتمالاً می دانید که هیچ چیز صداهای مزاحم را مانند فرش  خفه نمی کند. بنابراین  انداختن یک فرش ضخیم منطقی است. 

صدا خفه کن با یک کتابخانه
اگر دیوار نازکی دارید افزودن یک دیوار مصنوعی ساخته شده  به دیوار یک ترفند زیر کانه است که صدای آپارتمان همسایه را خفه می کند. ایده اضافه کردن  پارتیشن . مواد و اشیا ضخیم  در برابر لرزش مقاومت می کنند و در نتیجه انتقال صدا را کاهش می دهند. اطمینان حاصل کنید که لبه های داخلی کاملاً متناسب با دیوارها ، کف و سقف هستند تا جای خالی هوا وجود نداشته باشد .

پرده های ضد صدا  نصب کنید
یک پرده صوتی برای یک پنجره با اندازه متوسط  15 پوند وزن  و به صورت صاف در کنار دیوار یا  پنجره تا صدا را مسدود کند و در واقع آن را به بیرون منحرف کند. 

لایه ی پنجره را اضافه کنید
اگر به دنبال جلوگیری از سر و صدای بیرون هستید  پنجره دو جداره را در نظر بگیرید. آنها صفحه های شیشه ای یا اکریلیکی شفاف هستند که روی پنجره های موجود نصب می کنید. آنها برای ایجاد یک مهر و موم ضد هوا طراحی شده اند که سر و صدای بیرون را 50 درصد یا بیشتر کاهش می دهد. بعضی از آنها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت عدم نیاز به سرعت بیرون می آیند و باعث می شود هوا تازه شود.

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha