قیمت خانه  : نحوه ی قیمت گذاری ملک

 

قیمت گذاری ملک به چه صورتی انجام می شود و چه عواملی به طور جدی در قیمت آپارتمان و یا قیمت خانه دخیل است و مشخص کننده ی کمترین قیمت خانه  می باشد . در این بخش از مقاله سعی داریم با ارائه ی مطالبی مفید اطلاعات خاصی در مورد نحوه ی محاسبه قیمت آپارتمان و خانه در اختیار شما قرار دهیم. بدون تردید هر کدام از ما هنگام خرید و فروش ملک خود با سوالاتی از اینکه آیا قیمت پیشنهادی برای ملک من معقول بوده است؟ آیا زمین و یا خانه ی خود را به قیمت کمتر نفروخته ام و یا خرید نکرده ام؟ روبرو هستیم. در اینترنت می توانید به برخی وب سایت های محاسبه آن لاین قیمت ملک دسترسی داشته باشید در مورد این وب سایت ها لازم است بدانید که تعیین قیمت خانه  و ملک هایی با محاسبه آن لاین قیمت ملک  قابل دسترسی است که به طور دقیق ثبت شده باشد و البته قیمت پیشنهادی توسط این نوع از وب سایت ها نیز صحیح نمی باشد دلیل این امر نوسانات شدید اقتصادی در کشورمان است و همچنین داده های موجود به طور دقیق به روزرسانی نمی شود در این نوع از وب سایت ها فقط با در نظر گرفتن اینکا منزل شما در چه ناحیه ای قرار دارد و در این بخش از شهر قیمت های درخواستی برای منازل چگونه است ارزیابی می شود غافل از اینکه وجود برخی امتیازها می تواند به طور ویژه در قیمت گذاری ملک شما تاثیرگذار باشد.

قیمت خانه  : نحوه ی قیمت گذاری ملک

 

قیمت خانه  : ترفندهای قیمت گذاری ملک

کمترین قیمت خانه در قیمت گذاری ملک به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ولی در این بخش سعی داریم ترفندهای مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید ملک خود را به قیمت مناسب بفروشید.

در قیمت گذاری ملک تنها به یک مشاوره ی املاک متکی نباشید حداقل سعی کنید از سه املاک جداگانه قیمت حدودی را برای ملک خود به دست آورید در این حالت می توانید با در نظر گرفتن همه ی موارد یک قیمت میانگین و واقعی را به دست آورید.

ترفند دیگری که در قیمت گذاری می تواند مفید باشد این است که خود را جای خریدار بگذارید و بپرسید برای یک ملکی قرار گرفته در این نلحیه آیا حاضر هستید مبلغ یاد شده را بپردازید یا نه؟ این امر به شما کمک می کند تا در قیمت گذاری عاقلانه تصمیم بگیرید.

ارتباط مستقیم با خریدار بدون در مراجعه به مشاوران املاک می تواند گزینه ای هم مفید و هم نامطلوب باشد. اگر طرف قرارداد شما به قوانین و شرایط موجود پایبند نباشد در اینصورت به تنهایی زیر بار مسئولیت خواهید رفت در صورتی که وجود مشاوران املاک هزینه ای بیشتر نیز به عنوان سهم خود درخواست خواهند کرد.

قیمت خانه  : عوامل موثر در قیمت گذاری ملک

از عوامل موثر در قیمت گذاری ملک و محاسبه قیمت آپارتمان  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         رونق خرید و فروش در محدوده ملک

·         قیمت نمونه‌های مشابه

·         سقف خانه

·         چشم انداز ملک

·         مصالح استفاده شده در ساخت

·         معماری خانه

·         نورگیری خانه

·         واحدهای موجود در آپارتمان

·         فرم زمین ملک

·         مساحت و متراژ ملک

·         منطقه جغرافیایی ملک

·         چند بر بودن ملک

·         تورم و شرایط اقتصادی کشور

با در نظر گرفتن هر کدام از عوامل یاد شده می توان به طور تخمینی اطلاعاتی در مورد قیمت گذاری ملک مطرح ساخت. لازم به ذکر است که داشتن سند از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت گذاری ملک می باشد برخی از منازل به جای داشتن سند دارای قولنامه هستند. اگرچه قولنامه نیز مدرکی می تواند موثر در قیمت نهایی ساختمان در نظر گرفته شود ولی در حالت کلی خانه هایی که دارای قولنامه هستند به قیمت کمتر از خانه هایی که دارای سند می باشند به فروش می رسد.

نکات دانستنی در مورد قیمت گذاری ملک و قیمت خانه

در مورد قیمت گذاری ملک و تعیین قیمت خانه  بهتر است بدانید که خانه هایی که مساحت و تیتراژ بیشتری دارند به مراتب قیمت بیشتری را درخواست می کنند ولی این موضوع در مورد محله های فقیر نشین به طور کامل برعکس می باشد. لازم به ذکر است دلید اینکه در یک منطقه ای از شهر قیمت درخواستی بیشتر به عوامل مختلفی وابسته است از جمله:

خاک ملک - نزدیکی به یک گسل  - نزدیکی به مکان های دیدنی.

در نظر داشته باشید با در اولویت قرار دادن امتیازهای منزل خود تا حد قابل ملاحظه ای می توانید قیمت نهایی ملک خود را تغییر دهید. اگر به قیمت هایی که امکان خرید را برای مشتریان سخت کند تکیه دهید در این صورت باید سال ها منتظر خریدار بمانید. یکی از ترفندهای جالب در قیمت گذاری ملک در نظر گرفتن اعداد و ارقام غیر رند است به گونه ای که با استفاده از این ترفند تا حدودی می توانید توجه خریدار را جلب کنید آیا تاکنون مشاهده کرده اید که هیچ یک از فروشگاه ها اجناس خود را به یک قیمت رند نمی فروشند عدد ۹۹۹ هزار تومن در مقابل با عدد ۱۰۰۰علددی کم به نظر می رسد ولی اختلاف موجود به طور جزیی است.

قیمت خانه  : نحوه ی قیمت گذاری ملک

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید . 

0 نظر

نظر دهید

captcha