شاخص های فنی، امنیتی و حفاظتی ساختمان ها

  1. نحوه دسترسی و ارتباط ساکنین ساختمان با سازمانهای امنیتی و انتظامی

این بند مربوط به امکانات ارتباطی در نظر گرفته شده در ساختمان است که ساکنین در مواقع لزوم می توانند توسط آن با مراکز امنیتی و انتظامی ارتباط برقرار کنند.

  1. میزان کارایی سیستم های حفاظتی و امنیتی با توجه به اهمیت و نوع کاربری ساختمان (دوربینها، دزدگیرها، قفلها، نرده ها و ...)

با توجه به نوع کاربری ساختمان و بنا، سیستم امنیتی در نظر گرفته شده هم می تواند متفاوت باشد. در زمینه نصب دوربین های مدار بسته، محل نصب دوربین ها و هم پوشانی دوربینها و هم چنین کیفیت ضبط تصویر دوربین می تواند به روی میزان امنیت تاثیر فرآوانی داشته باشد.

  1. میزان ایمنی محل نگهداری اموال و تجهیزات گرانبها و با ارزش (بالاخص در ساختمان تجاری، اداری و صنعتی)

این مورد در ساختمان های تجاری و اداری اهمیت بیشتری می باشد. در چنین ساختمان هایی محل قرار گیری ویترین ها و گاوصندوق و اشیاء قیمتی مسئله ای بسیار مهم است و می تواند به روی امنیت بنا تاثیر فرآوانی داشته باشد.

  1. میزان روشنایی (طبیعی و مصنوعی) ساختمان بالاخص محیط پیرامونی، محلها و مسیرهای عمومی

قسمت های عمومی و خارجی ساختمان نیز یکی از بخش های مهم بنا است که برای امنیت بالا تر باید دارای نور پردازی صحیحی باشد به طوری که به راحتی قابل رویت و کنترل باشد. در این گونه موارد بهتر است که بخش های عمومی به گونه ای طراحی و ساخته شده باشند که بیشتر از نور طبیعی برخوردار باشند.

  1. میزان ایمنی نقاط کور، حساس و قابل نفوذ (زیر پله ها، تأسیسات، پنجره ها، نورگیرها، داکتها و ...)

نقاط پرت و یا به اصطلاح نقاط کور در ساختمان از لحاظ ایمنی و حفاظت بسیار مهم یم باشد و باید قابل رویت و کنترل باشد و در صورتی که برای حفظ امنیت بنا از سیستم های تصویری و دوربین مدار بسته استفاده می شود باید محل نصب دوربین ها به گونه ای باشد که نقاط کور ساختمان راهم پوشش دهد. از طرفی دیگر نقاط قابل نفوذ ساختمان هم چون تراس و پنجره ها باید دارای امنیت کامل باشد و در صورت نیاز توسط حفاظ مناسب پوشش دهی شوند.

  1. تعیین حريم محلهای عمومی و خصوصی ساختمان و چگونگی کنترل و نظارت بر مبادی ورودی و خروجی (در مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی)

تفکیک محل های عمومی و خروجی ساختمان و نحوه دسترسی افراد مختلف به این گونه قسمت ها، یک امر مهم برای حفظ امنیت ساختمان است. در این گونه موارد باید دسترسی افراد به بخش های مهم کنترل شود و نحوه ورود و خروج افراد به ساختمان نیز مورد کنترل و نظارت قرار گیرد.

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha