باغ آپارتمان برای مبتدیان


چگونه گیاهان ، میوه ها و سبزیجات را در فضای کوچک پرورش دهیم

حتی اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید ، باید بتوانید برخی از گیاهان را پرورش دهید. علاوه بر گیاهان خانگی معمولی ، گیاهان ، میوه ها و سبزیجات خاصی نیز می توانند در یک باغ آپارتمان رشد کنند .1 مهارت های باغبانی خود را با چند گلدان گیاه  شروع کنید. عواملی مانند دسترسی به نور خورشید و وزن گلدان شما باید مورد توجه قرار گیرند. در اینجا چگونگی شروع باغ آپارتمان  آورده شده است

چگونه می توان گیاهان را در آپارتمان پرورش داد
در حالی که بعضی از گیاهان نسبت به گیاهان دیگر مقاوم  تر  هستند ، اما همه گیاهان نیازهای خاصی برای رشد دارند که باید آنها را برآورده کنید. در اینجا چند عامل وجود دارد که باید هنگام انتخاب گیاهان برای رشد در باغ آپارتمان خود بدانید

نور خورشید: بیشتر گیاهان میوه دهنده و گل دهنده به یک روز کامل آفتاب نیاز دارند. یعنی شش تا هشت ساعت آفتاب مستقیم. دستیابی به این مسئله در یک آپارتمان دشوار است - به ویژه در شهری که ساختمانهای بلند می توانند حداقل برای بخشی از روز آفتاب را مسدود کنند. بالکن ها و پشت بام ها بهترین فرصت برای آفتاب کامل را دارند. اگر در کنار پنجره باغبانی می کنید ، می توانید گیاهانی را انتخاب کنید  که  به نور آفتاب کمتری نیاز دارند 

خاک: گیاهان از نظر آب ، هوا و مواد مغذی به خاکشان وابسته هستند . از آنجا که باغ آپارتمان شما احتمالاً شامل گلدان است ، شما نمی توانید از خاک باغچه معمولی استفاده کنید. چون خاک معمولی در گلدان ها  هوا را محدود می کند و از جریان آب جلوگیری می کند. بنابراین ، یک مخلوط گلدان  خاک خوب لازم است. گلدان مخلوط سبک  است و برای حفظ سلامتی ریشه ها هوا و آب را به طور موثر در گردش دارد.
آب: گیاهان موجود در گلدان به آب زیادی نیاز دارند که اغلب چندین بار در روز است. بنابراین محلی را برای باغ خود انتخاب کنید که به راحتی به منبع آب دسترسی داشته باشد. به خصوص اگر گیاهان متعددی داشته باشید ، حمل آب  خسته كننده است.  یک شلنگ را که می توانید به شیر سینک ظرفشویی متصل کنید، در نظر بگیرید. 

رطوبت: اگر گیاهان خود را روی طاقچه ای داخلی می کارید ، ممکن است نیاز به تأمین رطوبت اضافی داشته باشید ، مخصوصاً وقتی شومینه و بخاری رروشن است. به جوانه زدن گیاهان با غبار ریز می تواند کمک کند ، یا می توانید گیاهان را در نزدیکی یک سینی آب قرار دهید.
باد: اگر گیاهان شما در معرض وزش باد شدید ، به ویژه در پشت بام یا  نزدیک بالکن قرار بگیرند ، ممکن است به حفاظت بیشتری نیاز داشته باشید. باد می تواند  برگها را پاره کند و گلدانهای سنگین را بیندازد . . یا اطمینان حاصل کنید که گلدان شما به اندازه کافی پهن و سنگین هستند .
وزن: گلدان پر از خاک سنگین هستند و به محض اشباع شدن با آب ، وزن آنها سه برابر می شود. اطمینان حاصل کنید که محل باغ آپارتمان شما می تواند وزن گلدان را تحمل کند. گلدان های کنار  پنجره باید به طاقچه محکم شوند. و اگر در بالکن یا پشت بام مشغول باغبانی هستید ، در مورد محدودیت های وزن با صاحبخانه یا مدیر ساختمان خود مشورت کنید.

بهترین گزینه های گیاهی برای آپارتمان ها
تقریباً هر گیاه را می توانید در گلدانی تا حد معینی رشد دهید. به عنوان مثال ، یک درخت سیب در اندازه کامل ممکن است دور از ذهن باشد ، اما انواع ستونی ظریف وجود دارد که می تواند در یک گوشه 1 فوت مربع بالکن شما جای بگیرد. به آنچه از خوردن آن لذت می برید فکر کنید و سپس چند نوع گیاه را انتخاب کنید تا برای باغ آپارتمان خود امتحان کنید. می توانید با بذرهایی شروع کنید که تنوع بیشتری دارند و ارزان ترند.


گیاهان: گرچه بسیاری از گیاهان در ظروف به خوبی رشد می کنند ، اما به اندازه فضای باز در زمین بزرگ و پر بوته نخواهند شد. و اگر مجبور باشید مرتباً محصول برداشت کنید ، مجبور خواهید شد گیاهان خود را جایگزین کنید .1 اما داشتن گیاهان تازه در  پخت و پز بسیار جالب است. برخی از گزینه های برتر برای باغبانی آپارتمان شامل نعناع ، پیاز کوهی ، جعفری ، اسطوخودوس ، ریحان و آویشن است.
سبزیجات سالاد: غذاهای مورد علاقه سالاد ، مانند کاهو ، اسفناج  ، گیاهانی با رشد سریع و ریشه کم عمق هستند. به شرطی که آب زیادی دریافت کنند.
گوجه فرنگی: گیاهان گوجه فرنگی بزرگ و سنگین می شوند اما در گلدان رشد خوبی دارند. بهترین عملکرد آنها در گلدانی با قطر حداقل 30 اینچ است ، اما شما همچنین می توانید ان را  در یک سبد آویز پرورش دهید.
فلفل چیلی: اگر تندی دوست دارید ، فلفل تند در گلدان رشد خوبی می کند . همچنین می توانید فلفل دلمه ای را در گلدان پرورش دهید .
لیمو : برخی از میوه های آسان برای رشد در یک ظرف درختان مرکبات کوتاه هستند. لیمو ها در صورت داشتن هر روز شش تا هشت ساعت آفتاب ، همراه با مقداری رطوبت ، در خانه خوب رشد می کنند. زیر گلدان چیزی بگذارید تا از کف و مبلمان شما محافظت کند ، زیرا درختان لیمو یک شیره چسبناک می دهند.
توت فرنگی: یک گلدان کنار پنجره توت فرنگی به همان زیبایی که دارد  خوشمزه  نیز است. گیاهان توت فرنگی معمولاً برای تولید بهترین میوه خود حداقل به شش ساعت آفتاب در روز و خاک مداوم مرطوب  نیاز دارند.

مراقبت از باغ آپارتمان
وظایف خاصی وجود دارد که  به طور منظم در باغ آپارتمان خود باید انجام دهید ، از جمله:

آبیاری: مهمترین کار باغبانی آبیاری است. حتی اگر باغ شما در معرض باران باشد ، احتمالاً آب کافی نخواهد بود. خاک موجود در گلدان به ویژه هنگام رشد گیاه شما به سرعت خشک می شود. با فشار انگشت خود یک یا دو اینچ زیر سطح خاک را آزمایش کنید. اگر احساس خشکی کرد ، باید آبیاری کنید.
تغذیه: شما باید گیاهان خود را با توجه به نیازهای رشد ، طبق یک برنامه منظم تغذیه کنید. کود محلول در آب که می تواند هنگام آب اضافه شود ، ساده ترین روش است. همچنین توجه داشته باشید که آیا مخلوط کود از قبل در آن وجود دارد یا خیر ، زیرا این امر به طور معمول نیاز شما به تغذیه گیاهان را به تعویق می اندازد.
مشکلات: آفات و بیماری ها راهی برای یافتن به  گیاهان ندارند ، گیاهان خود را از نظر مشکل در هر زمان آبیاری یا برداشت محصول بررسی کنید. اگر نشانه هایی از آفات یا بیماری ها مانند تغییر رنگ یا سوراخ شدن برگها را مشاهده کردید ، گیاه را از گیاهان دیگر دور کنید تا مشکل برطرف شود.
برداشت: بیاموزید چه زمانی گیاهان خاص شما در اوج برداشت هستند و سپس برداشت میوه های خود را به تأخیر نیندازید. در بعضی موارد ، درواقع  برداشت محصول باعث می شود گیاه حتی محصول بیشتری برای شما تولید کند.

 

https://www.thespruce.com/apartment-gardening-for-beginners-4178600

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

 

0 نظر

نظر دهید

captcha