10 چیز که با سرکه در آپارتمان شما تمیز می شوند

 

سرکه چیزی بیش از یک ماده پخت و پز است. برای کمک به تمیزی آپارتمان از سرکه استفاده کنید. اگرچه ممکن است هنگام خرید روزمره در فروشگاه های مواد غذایی سرکه را فراموش کنید ، اما سرکه هم برای مقاصد غذایی و هم برای تمیز کردن مورد استفاده قرار می گیرد. حال اگر دوست دارید می توانید از سرکه در خانه استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد  تمیز کردن با سرکه سفید مطالب زیر را بخوانید.

 

1.  قهوه جوش خود را تمیز کنید

خاصیت طبیعی سرکه می تواند باعث شگفتی در یکی از سخت ترین و تمیزترین لوازم آشپزخانه شما شود. بسیاری از افراد حتی بخاطر غیرقابل دسترسی بودن ، حتی مخزن آن را نمی توانند  تمیز کنند.

شما همیشه باید به توصیه های سازنده توجه داشته باشید ، اما اگر قهوه جوش شما دارای مواد معدنی در داخل آن است ،  مخلوط 50/50 سرکه و آب را از طریق دستگاه وارد کنید و به دنبال آن آب تا زمانی که دیگر  سرکه باقی نماند. احتمالاً از اینکه دستگاه قهوه جوش  شما چقدر بهتر کار می کند تعجب خواهید کرد.

 

2- پنجره ها را تمیز کنید

هنگامی که 50/50 سرکه را با آب مخلوط کنید ، سرکه مانند یک شیشه پاک کننده عالی عمل می کند. مخلوط را با اسفنج روی شیشه بمالید - طبیعتاً! این یکی از آسانترین روشهای تمیز کردن شیشه های اطراف است.

 

3. لکه های پارچه را از بین ببرید

اگر تا به حال با لکه ای برخورد کرده اید ، می دانید وقتی نمی توانید آن را از بین ببرید ، چقدر ناامید کننده است. دفعه بعد ، به جای لگد زدن و فریاد زدن ، یک جایگزین طبیعی برای از بین بردن لکه ها در حذف مواد شیمیایی استفاده کنید.

اولین قدم اشباع قسمت آلوده پارچه به طور کامل با سرکه است. سپس شستشو دهید تا لکه از بین برود و شستشو به حالت عادی برسد. بعضی از لکه ها واقعاً مشکل ساز ممکن است ، اما هنوز هم می توانید از چیزهایی که در خانه دارید استفاده کنید. سعی کنید. نمک را با سرکه آغشته کنید تا لکه را از آن خارج کنید یا حتی یک خمیر با نسبت 50/50 سرکه و جوش شیرین درست کنید.

 

4- کفپوش

مواد شیمیایی نظافت کف می توانند خشن و خطرناک باشند. اگر به دنبال یک جایگزین طبیعی هستید ، ممکن است سرکه سفید معمولی تمیز کننده ی رویایی شما باشد.

برای استفاده از سرکه برای تمیز کردن کف کافی است نصف فنجان سرکه را با نصف گالن آب گرم مخلوط کنید. بسته به اندازه خانه خود ، ممکن است لازم باشد سطل را چندین بار تعویض کنید زیرا آب آن تیر خواهد شد.

 

5- تمیز کردن اجاق گاز

شما می دانید آن دسته از مواد تمیز کننده که زیر سینک شما هستند واقعاً چیز خاص نیستند - شاید یک پاک کننده "چند منظوره" باشد. هرچه شما آنرا صدا می کنید سرکه می تواند جایگزین آن شود!

سرکه را می توان مستقیم روی اکثر سطوح اسپری کرد اما نباید از روی میز های سنگی از سرکه استفاده کرد. پس از گذشت حدود 10 دقیقه  از زمان اسپری،  با یک دستمال یا حوله آن را از بین برید ، سطوح تمیز شده با سرکه میکروارگانیسم های خطرناک ناشی از مواد غذایی یا میکروارگانیسم های موجود مثل سوسک یا سایر آفات  را ضد عفونی می کنند.

10 چیز که با سرکه در آپارتمان شما تمیز می شوند

6. قسمت داخلی مایکروویو شما

معمولاً مایکروویوها به خاطر راحتی استفاده می شوند ، اما اگر تا به حال مجبور شده اید مایکروویو کثیف را تمیز کنید ، می دانید که این کار بسیار راحت نیست. سرکه در واقع همه اینها را تغییر می دهد.

اگر یک کاسه با میزان مساوی سرکه و آب درون مایکروویو قرار دهید و دستگاه را به مدت 10 دقیقه روشن کنید ، در پایان با یک مایکروویو بسیار تمیز روبرو خواهید بود. سرکه و بخار آب در لکه های پخته شده نفوذ می کند تا بتوانید فقط با کشیدن  یک اسفنج آنها را از بین ببرید. فقط اطمینان حاصل کنید که کاسه را قبل از دست زدن برای چند دقیقه در مایکروویو استراحت دهید تا خود را نسوزانید! همچنین ایده خوبی است که بتوانید یک خلال دندان یا چوب همزن کوچک را در سطح مایع بگذارید زیرا این امر احتمال بروز حباب آب را بیش از پیش کاهش می دهد. تمیز کردن لکه ها ارزش آسیب زدن به خود را ندارند.

 

7. زیر گلدانی  گلدان

اگر از زیرگلدانی استفاده می کنید که این روزها جرم گرفته ، احتمالاً به دنبال تمیز کردن و  مراقبت از زیر گلدانی هستید. این یک مشکل شایع در بین این وسایل است اما می توان آن را با استفاده از سرکه سفید معمولی برطرف کرد.

فقط کافی است آن را در ظرف مورد نظر خود برای یک ساعت یا بیشتر خیس کنید. آن را خالی کنید ، بشویید و مطمئناً از نتایج راضی هستید.

 

8- مس ، برنج یا ظروف مفرغی

اگر وسایل سفره یا حتی جواهرات ساخته شده از مس ، برنج یا مفرغ  دارید ، احتمالاً با لکه هایی که در این فلزات گرانبها به چشم می خورد آشنا هستید. خوشبختانه ، سرکه خانگی می تواند به شما در صیقل دادن کمک کند. معمولاً پاک کردن لکه آسان نیست ، اما این روش کمک زیادی می کند. یک قاشق چایخوری نمک ، نصف فنجان سرکه سفید و آرد را به اندازه کافی مخلوط کنید تا یک خمیر با قوام  مانند چسب چوب درست کنید. این خمیر را روی قطعات لکه دار بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند بعد بشویید. برای اتمام ، قطعات را با یک پارچه نرم یا یک پارچه جلا دهنده خاص پاک کنید.

10 چیز که با سرکه در آپارتمان شما تمیز می شوند

9. حلقه های آب روی مبلمان را پاک کنید

حلقه های آب روی مبلمان چوبی متاسفانه در بسیاری از خانواده ها بسیار متداول است. برای مبارزه با این علائم می توان از سرکه خانگی استفاده کرد.

برای مبلمان چوبی ، محلول میزان مساوی سرکه و روغن زیتون را مخلوط کرده و  آن را در قسمت آسیب دیده بمالید. حتما از پارچه ای بسیار نرم استفاده کنید که باعث ایجاد خراش در چوب نشود. اگر مبلمان چرمی دارید که در اثر حلقه های آب آسیب دیده است ،  اسفنج آغشته به سرکه این ترفند را انجام می دهد.

 

10. ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید

ماشین های ظرفشویی کار بسیار خوبی برای تمیز کردن ظروف شما انجام می دهند ، اما بعضی اوقات آنها نیاز به تمیز کردن خودشان دارند. شما باید حداقل سالی یک بار آن را انجام دهید و شاید  اوقات بیشتر، اگر به خصوص آب سخت دارید.

 به سادگی یک فنجان سرکه سفید را داخل ماشین ظرفشویی خود بریزید و یک چرخه عادی را اجرا کنید. ماشین ظرفشویی شما مانند عینک های کریستالی می درخشد

 

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha