13 مورد که هرگز نباید آنرا در راه اب خانه بریزید

 

بسیاری از مواردی که در زیر عنوان می شوند  می رود می توانند زهکش ها را مسدود کرده یا آبراهه ها را آلوده کنند در اینجا لیستی از 13مورد وجود دارد که باید از ریختن این مواد در اب راه و زهکش خودداری کرد. وب اسکان  نکات اقتصادی و پیشنهادی را برای استفاده ایمن از این موارد درج کرده است.

هیچ کس دوست ندارد نگران سرریز شدن توالت یا سینک خانه باشد. خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری وجود دارد که منجر به جلوگیری از این این سناریوهای ناگوار می شود. ما 14 مورد داریم که شما هرگز نباید آنها را در راه آب خالی کنید . این موارد یا لوله های خانه شما را مسدود می کند و یا مواد شیمیایی را به محیط دریایی ما نشت می دهد.

 

1. پاک کننده های خانگی

بسیاری از پاک کننده های خانگی حاوی مواد شیمیایی مانند سفید کننده ها و ایتکس هستند که با آب مخلوط می شوند و به داخل آبراه ها نشت می کنند. این مواد شیمیایی می توانند برای زندگی دریایی کشنده باشند و باعث فرسایش در لوله های شما نیز شوند.

نحوه دفع پاک کننده های خانگی

برچسب روی پاک کننده را بخوانید تا روش صحیح دفع محصول را بیابید. اگر قابل بازیافت است ، حتماً ظرف را بازیافت کنید.

محصولات تمیز کننده طبیعی را که محلول در آب هستند و به گونه ای طراحی شده اند که زیانی نمی رسانند خریداری کنید.

13 مورد که هرگز نباید آنرا در راه اب خانه بریزید

2. دارو

اگر  میخواهید از قرص های بلااستفاده ، ناخواسته یا منقضی شده خلاص شوید،  آنها را در راه آب نریزید. تصفیه پسماندهای شهری قادر به فیلتر کردن این داروها نیست. این قرصها مواد شیمیایی نشت می کنند که برای محیط خطرناکند.

 

نحوه دفع دارو

پیشنهاد می شود که داروهای ناخواسته خود را با مخلوط کردن آنها با ماده ناپایدار مانند خاک ، یا قهوه در یک کیسه پلاستیکی بسته شده کنار بگذارید. و سپس  در سطل زباله بریزید.

به جای دور رییختن این داروها ، آنها را به یک داروخانه  یا محل عمومی کنترل  دفع مواد  برسانید. این برنامه ها یک فرآیند مطمئن دارند که از محیط زیست محافظت می کند.

 

 

3. رنگ

این که  خانه خود را نگ آمیزی کرده اید یا در حال کار بر روی یک پروژه هنری هستید ، رنگ باقی مانده خود را نباید در آب راه بریزید. رنگ قابل اشتعال است ، دودهای خطرناک آزاد می کند و به لوله های شما می چسبد. مواد شیمیایی موجود در رنگ نیز می توانند وارد آبراه ها شوند.

نحوه دفع رنگ

 اگر مقدار زیادی  رنگ مورد نیاز برای دور ریختن دارید ، یک مرکز زباله های خطرناک خانگی را در منطقه خود پیدا کنید و آن را تحویل دهید.

برای پروژه خود برنامه ریزی کنید. برای اینکه رنگ آن را روی دیوار ببنید از یک برنامه تزئینی استفاده کنید تا مطمئن شوید که آن صحیح است و سپس مقدار دقیق مورد نیاز خود را محاسبه کنید. اگر رنگ بیش از حد دارید و نمی خواهید آن را به مرکز دفع زباله منتقل کنید ،  آن را به صورت رایگان در یک سایت  فروش لیست کنید.

4- میکروپلاستیک

میکروپلاستیک یا میکروبیدها بیت های پلاستیک هستند که در بسیاری از محصولات بهداشتی و زیبایی به عنوان پرکننده مورد استفاده قرار می گیرند. شما باید به طور فعال از خرید محصولاتی که دارای این پلاستیک ها هستند خودداری کنید.

از محصولاتی که دانه های یا پلی اتیلن رنگی دارند  خودداری کنید.

 

5- قهوه

اینکه قهوه را نباید در سینک ریخت ، موضوعی است که بسیار مورد بحث است. قهوه باعث ایجاد مشکل می شود.  در آب جمع شوند و در لوله های شما ایجاد گرفتگی می کنند.

نحوه دفع قهوه ها

قهوه  را باید در سطل زباله ریخته.

در باغچه از قهوه به عنوان کود استفاده کنید. اگر حیاط ندارید ، آنها را به گیاهان موجود در بالکن اضافه کنید.

 

6. تخم مرغ

پوسته ها به قطعات کوچک و چسبنده داخل لوله های شما گیر می کنند و باعث گرفتگی می شوند.

نحوه دفع پوسته های تخم مرغ

می توانید این پوسته ها را درون زباله ها ریخته یا آنها را به کمپوست اضافه کنید.

سعی کنید پوسته ها را برای رشد یک باغ گیاه بکار برید. حتی می توانید گیاهان را در کارتن تخم مرغ  نگهداری کنید.

13 مورد که هرگز نباید آنرا در راه اب خانه بریزید

7. ماکارونی

مواد غذایی دیگری که می تواند باعث ایجاد وضعیت چسبندگی لوله ها  شود ماکارونی است. نودل ها وقتی جذب آب می شوند متورم می شوند و مسیر را مسدود می کنند.

نحوه دفع ماکارونی

باقی مانده را در سطل زباله بریزید. طبخ غذا ماکارونی آسان است.  به اندازه درست کنید تا اصراف نشود

 

8. آرد

احتمالاً خمیر غلیظی را که با ترکیب آرد و آب ایجاد می شود تجربه کرده اید. از ریختن این خمیر در لوله های خودداری کنید.

نحوه دفع آرد

 آرد اضافی را درون یک سطل زباله بریزید. آرد خود را به یک ظرف قابل استفاده مجدد که استفاده از آن آسان است منتقل کنید. این کار آرد را برای مدت طولانی تازه نگه می دارد.

 

9- گریس ، چربی و روغن

گریس ، چربی و روغن هرگز نباید در سینک  تخلیه شود. این مایعات ، گرم یا سرد ، خشک شده و به راحتی به لوله ها می چسبند. و می تواند مشکلاتی را برای کل مجتمع آپارتمان یا حتی محله شما ایجاد کند.

 

نحوه دفع چربی ها ، چربی ها و روغن ها

گریس ، چربی و روغن ها را باید در سطل زباله ریخت. بگذارید آنها خنک شود و سپس باقیمانده های جامد را درون ظرفی که می تواند دور ریخته شود بریزید. ما پیشنهاد می کنیم این ظرف را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید که بتوان آنرا بست تا حیوانات داخل سطل آشغال شما نشوند.

توصیه نمی شود گریس باقیمانده را کمپوست کنید. بو انواع حیوانات ناخواسته را به خود جلب می کند. با این وجود می توانید از روغن استفاده مجدد کنید. می توانیدروغن را در شیشه  در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که به آن احتیاج پیدا کنید.

 

10. گلوله های پنبه ای

از توپ های نخی طور معمول در حمام استفاده می شود . پنبه آب را جذب می کند و در  لوله گیر می کند.

نحوه دفع توپ های پنبه ای

این موارد را باید در سطل زباله دور ریخت.

مواد مصنوعی و پنبه را می توان کمپوست کرد.

 

11. برچسب تولید کنید

هنگامی که محصولات خود را در سینک آشپزخانه می شویید ، احتمالاً برچسب یک تولید خاموش شود. اگرچه این کاغذ کوچک ممکن است بی ضرر به نظر برسد ، در آب حل نمی شود و می تواند صفحات ، فیلترها یا پمپ های موجود در تصفیه خانه را مسدود کند.  همچنین برای کسانی که کمپوست می کنند ، به یک موضوع تبدیل شده است. برچسب میوه تجزیه نمی شوند زیرا از وینیل یا پلاستیک ساخته شده اند.

نحوه دفع برچسب های تولیدی

برچسب مورد نظر را از روی محصول برداشته و آنها را در زباله ها بریزید. بیشتر برچسب های تولیدی قابل بازیافت نیستند.

می توانید برچسب ها را جمع کنید و به بچه های خود کمک کنید که استیکر درست کنند..

 

12. مو

آیا تا به حال با یک آب گرفتگی پر از مو برخورد کرده اید؟ این یک منظره زیبا نیست. در صورت ریختن موهای توالت یا سینک حمام ، همین گرفتگی می تواند اتفاق بیفتد. سعی کنید از ریزش مو جلوگیری کنید.

نحوه دفع مو

یک گیرنده موی در سینک بگیرید و آن را در سطل زباله خالی کنید.

قبل از دوش گرفتن موهای خود را (با یک برس موی بامبو دوستانه با محیط زیست) برس بزنید تا از ریزش موهای  جلوگیری کنید.

 

13. حوله های کاغذی

در حالی که حوله های کاغذی ممکن است با کاغذ توالت اشتباه گرفته شوند ، اما این مواد بسیار متفاوت هستد. آنها ضخیم تر هستند و قادر به حل شدن در آب نیستند. این بدان معنی است که حوله های کاغذی نباید شسته شوند زیرا در لوله ها گیر می کنند و گرفتگی ایجاد می کنند.

 

نحوه دفع حوله های کاغذی

حوله های کاغذی معمولاً از کاغذ بازیافت شده ساخته می شوند ، بنابراین الیاف خیلی کوتاه هستند تا دوباره بازیافت شوند. آنها همچنین معمولاً نمی توانند بازیافت شوند زیرا آنها حاوی خاک ، و مواد شیمیایی هستند که قادر به تجزیه نیستند. این بدان معنی است که حوله های کاغذی را باید  درون سطل زباله بریزید.

حوله های کاغذی را از زندگی خود حذف کنید. آنها را با دستمال های پارچه ای جایگزین کنید. از یک اسفنج برای تمیز کردن استفاده کنید.

 

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

 

 

 

 

0 نظر

نظر دهید

captcha