رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با ارائه توضیحاتی درباره واکسیناسیون مادران باردار گفت: فعلاً تزریق واکسن سینوفارم به مادران باردار توصیه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نسرین چنگیزی رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اما و اگرهای واکسیناسیون مادران باردار، با بیان اینکه سینوفارم واکسنی است که فعلاً به مادران باردار توصیه می‌شود، عنوان کرد: تقریباً به همه مادران بالای 35 سال تزریق واکسن سینوفارم توصیه می‌شود، همچنین به مادران باردار کمتر از 35 سال که با مشکلات قلبی، دیابت، فشار خون، مشکلات کلیوی مزمن، سیروز، کم‌خونی داسی‌شکل و یا بیماری‌های دیگر دست و پنجه نرم می‌کنند هم واکسن سینوفارم توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که در لیست اعلام‌شده بیماری خاص مادر باردار وجود نداشته باشد، مستندات پزشکی مادر باید به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی ارائه شود و پس از بررسی‌های صورت‌گرفته واکسیناسیون انجام خواهد شد.

چنگیزی با اشاره به چگونگی اعلام زمان واکسیناسیون به مادران باردار، توضیح داد: بر اساس اولویت و اسامی، مادرانی که در حوزه بهداشت پرونده دارند فراخوان می‌شوند و می‌توانند با معرفی‌نامه به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت تصریح کرد: مادرانی که در بخش خصوصی پرونده دارند و اسامی آنها در بهداشت ثبت نشده است حتماً باید یک بار به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی منزل خود مراجعه کنند و بر اساس اولویت‌های مشخص‌شده زمان مراجعه برای واکسیناسیون به آنها اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: افرادی که اطلاعی از آدرس پایگاه‌های بهداشتی ندارند و نمی‌دانند به کجا باید مراجعه کنند  می‌توانند با شماره 4030 و کد داخلی مادران باردار که 4 است تماس حاصل کنند و آدرس محل زندگی خود را اعلام کنند، سپس همکاران ما در حوزه بهداشت با این عزیزان تماس می‌گیرند و آدرس پایگاهی را که باید برای مراقبت مراجعه کنند به آنها اعلام می‌کنند.