دکتر فیض الله منصوری با بیان اینکه شدت بروز علائم کرونا در افراد مختلف متفاوت است، گفت: در برخی افراد این بیماری بصورت بی علامت بروز کرده و در برخی افراد به شکل خفیف و در دسته ای دیگر نیز فرم شدید بیماری ایجاد شده و برخی هم متاسفانه در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: عامل مهمی که موجب تفاوت در بروز شدت علائم این بیماری شده، میزان قدرت سیستم ایمنی بدن افراد است.

منصوری گفت: بدن انسان ها از قوانین ریاضی پیروی نمی کند که همه چیز در همه افراد نتیجه یکسان داشته باشد، حتی بدن افراد دوقلو هم متفاوت بوده و در برابر بیماریهای مختلف واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: قدرت سیستم ایمنی در برخی افراد بالا بوده و در برخی ضعیف است و این امر در میزان شدت بروز علائم بیماری کرونا موثر است.

منصوری خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ریسک فاکتورهای خطری این میان وجود دارد که موجب می شود بیماری کرونا در برخی افراد با شدت بیشتری بروز پیدا کند که از جمله آن می توان به چاقی، فشار خون، دیابت و... اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این وجود برخی بیماریهای خاص و زمینه‌ای هم موجب می شود بیماری کرونا از شدت بیشتری برخوردار شود.

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: نوع ویروس کرونا هم در میزان شدت بیماری موثر است، بطور مثال ویروس کرونای انگلیسی قویتر از ویروس معمولی است و طبیعتا شدت علائم آن در افراد بیشتر است.

وی در خصوص نقش وراثت در شدت بروز بیماری کرونا هم گفت: وراثت در زمینه بروز بسیاری بیماری ها موثر است، اما در زمینه بیماری کرونا هنوز نتیجه قطعی در این زمینه مطرح نشده و اطلاعات علمی به دست نیامده است.