با بوی بد فرش چه کنیم

با انتشار این پست ما به شما کمک می کنیم تا بوی بد فرشتان را به راحتی از بین ببرید.

 

از بین بردن بوی بد  فرش با جوش شیرین

اولین ماده برای خوشبو کردن فرش جوش شیرین است. جوش شیرین بوی بد را جذب کرده و آن را از بین می برد. مقداری جوش شیرین را روی فرش بپاشید. آن را تمیز نکنید بلکه بگذارید چند ساعت بماند. بعد از گذشت چند ساعت جوش شیرین را با جاروبرقی تمیز کنید. 

 جوش شیرین بوی بد کفش را هم از بین می برد. جوش شیرین را درون کفش بپاشید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد کفش را خالی کنید و میبینید که بوی بد کفش از بین رفته است. 

 

از بین بردن بوی بد فرش با سرکه

راه دیگر برای از بین بردن بوی بد فرش استفاده از سرکه سفید است. سرکه یک ماده ضدعفونی کننده است که کپک و باکتری فرش را تمیز می کند. به جای سرکه سفید می توانید از سرکه سیب هم از استفاده کنید. 

مواد لازم

  • 3 فنجان آب
  • 1 فنجان سرکه

آب و سرکه را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. آن را روی فرش اسپری کنید و بگذارید بماند.  وقتی محلول خشک شود بوی بد فرش  از بین می رود.

 

از بین بردن بوی بد فرش با آب اکسیژنه

اگر به دنبال جایگزینی برای سرکه هستید آب اکسیژنه ماده خوبی است. به وسیله آن  بوی بد را از بین برده و  لکه ها هم از بین می روند.

مواد لازم

  • 4 قاشق غذاخوری آب اکسیژنه
  • 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی
  • 5 قطره روغن نعناع تند

مواد را مخلوط کرده و روی فرش اسپری کنید. اگر فرش تان تیره است از این محلول استفاده نکنید. چون آب اکسیژنه الیاف را سفید کرده و فقط برای فرش روشن مناسب است. با این حال پیش از استفاده آن را روی نقطه ای از فرش امتحان کنید. نعناع تند هم علاوه بر خوشبو کردن خانه، سردرد را تسکین داده و عنکبوت ها را دور می کند. 

خوشبو کننده ماشین

  • 2 فنجان جوش شیرین
  • 10 قطره عصاره لیمو یا پرتقال

جوش شیرین را توی یک ظرف کوچک مانند شیشه بریزید تا بالای آن حفره داشته باشید. جوش شیرین را روی صندلی ماشین پاشیده و بگذارید یک شبانه روز بماند. صبح روز بعد آن را جاروبرقی کنید و از بوی خوش آن لذت ببرید. 

گاهی اوقات هر کاری که کنید باز هم کمی بوی بد  روی فرش می ماند. در این صورت شستن فرش بهترین راه است. 

 

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha