گیاهان برتر خانگی برای آپارتمان

 

ساکنان با سلیقه آپارتمانها می دانند که هر گیاه خانگی نمی تواند در خانه آنها رشد کند. گیاهان آپارتمانی باید به اندازه کافی مقاوم باشند تا در نور کم و رطوبت زنده بمانند. این گیاهان خانگی می توانند آپارتمان شما را روشن کنند ، به تصفیه هوا ، آزاد شدن رطوبت و حتی تزئینات خانه کمک کنند.

 

 

 

رکس بگونیا

رنگهای چشمگیر بگونیا ممکن است طرز فکر شما درباره گیاهان خانگی را تغییر دهد.  صورتی و بنفش  و سبزهای دودی روی شاخ و برگ ها ترکیب می شوند که گاهی اوقات بیشتر به پنجره های شیشه رنگی شباهت دارد تا برگ. برگهای پوکه ای ، مویی و لوب دار مات . بگونیا رکس در همه موارد اعتدال را دوست دارد: نور ، آب و کود ، اعتدال آن را برای زندگی در آپارتمان مناسب می کند

 

ارکیده

ارکیده های عجیب و غریب در همه جا ظاهر می شوند ، اما آپارتمان ها چطور؟ بزرگترین تفاوت مراقبت از ارکیده و سایر گیاهان خانگی این است که ارکیده در خاک رشد نمی کند بلکه در عوض به مخلوط چسبناک احتیاج دارد که به رسیدن هوا به ریشه کمک کند. یک سینی پر از شن و آب به رطوبت ارکیده کمک می کند.

 

فیلودندرون

فیلودندرون ارزان و به طور گسترده در دسترس است ، اولین گیاه آپارتمانی برای بسیاری از ساکنان آپارتمان است. برگهای سبز بزرگ و قلبی شکل. آبیاری هفتگی و نور غیرمستقیم تمام آنچیزی است که گیاه شما برای شادابی نیاز دارد.

 

گیاه عنکبوتی

گاهی اوقات یک گیاه آپارتمانی به عنوان یک یادآوری از چیزی است که ما از بچگی در خانه های خود داشته ایم. گیاه عنکبوتی از نمونه های محبوب گیاهان آپارتمانی بود و شما می توانید امروزه آن حال و هوا را به آپارتمان خود بیاورید ، به آب زیادی احتیاج ندارد ، با انواع شرایط نوری سازگار است (از جمله نور مصنوعی )

گیاه یشم

برگ های گوشتی روی ساقه های نیمه چوبی به وفور رشد می کنند که در صورت تمایل می توان آنها را به سبک بونسای آموزش داد. با قرار دادن یک گیاه در آپارتمان خود با نور زیاد ، گیاه خود را رشد دهید و فقط در زمان خشک شدن خاک آبیاری کنید. اگر از سالم بودن گیاه یشم خود اطمینان ندارید ، برگها را بررسی کنید: برگهای خاکستری نشان دهنده کمبود نور خورشید ، برگهای خورده شده نشان دهنده کمبود آب است. اگر اوضاع به خوبی پیش می رود ، برگ های قرمز رنگ به این معنی است که گیاه یشم شما  سلامت است

 

انجیر برگ کمانچه

یک اشتباه رایج در تزئین فضاهای کوچک پر کردن آنها با چیزهای کوچک است. یک گیاه بزرگ خانگی مانند انجیر برگ کمانچه در یک آپارتمان پر از نور عالی بنظر می رسد . برگهای بزرگ به اتاق نشیمن یا اتاق خواب آپارتمان فضای  بسیار درام بخشیده است، اما برای اینکه برگها  حالت نوک تیز داشته باشند به مراقبت منظم نیاز دارند. فقط به اندازه کافی آب دهید تا خاک مانند یک اسفنج  احساس شود. به گیاه خود یک ماده مغذی تقویتی اضافه  کنید که شرایط رشد آن را در زیستگاه طبیعی خود تکرار کند.

پیچک انگلیسی یک گیاه سخت است: آنها طیف وسیعی از دمای داخل خانه ، شرایط کم یا زیاد نور و خاک های مرطوب یا خشک را تحمل می کنند. هلیس سنتی هلیکس ، با برگهای سبز تیره و دندانه دار در محیط آپارتمان بسیار جذاب است. همچنین می توانید بسیاری از ارقام پیچک انگلیسی را با تنوع سفید یا زرد ، برگهای پوکه دار یا مخروطی یا عادت های رشد کوتوله متناسب با نیازهای خود پیدا کنید.

 

سرخس آشیانه پرنده

یک سرخس سالم باعث تقویت روحیه در آپارتمان می شود ، اما بسیاری از سرخس ها به رطوبت بالا احتیاج دارند که به سختی می توان با آن در خانه نگه داشت. در مورد سرخس لانه پرنده که در شرایط کم نور و رطوبت متوسط ​​زنده می ماند ، چنین نیست. برگهای چرمی سرخس آشیانه پرنده ، برگهای سرخس توری معمولی شما نیستند ، سرخس لانه پرنده به یک گلدان بزرگ احتیاج دارد که امکان گردش هوا در اطراف ریشه ها را فراهم کند

 

 

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس که به دلیل زمان شکوفایی زمستان نامگذاری شده است ، از دیگر گونه های کاکتوس متفاوت است زیرا آفتاب کامل یا شرایط خشک را دوست ندارد. این گیاهان در جنگل های بارانی رشد می کنند ، بنابراین شرایط نور و مرطوب را ارزیابی می کنند..

 

گیاهان بی هوازی

به عنوان یک گیاه خانگی ، می توانید از گیاه بدون خاک خود در ظروف غیرمعمول ، از جمله گلدان های شیشه ای ، لیوان های  چوبی  استفاده کنید. گیاه را در گوشه تاریک آپارتمان خود رها نکنید. گیاه  یک موجود زنده است و به نور فیلتر شده و هفته ای نیاز دارد

https://www.thespruce.com/plants-for-apart

 

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

 

0 نظر

نظر دهید

captcha