چگونه از سوسک ها خلاص شوید

 

مشاهده سوسکی که در کف آشپزخانه در حال چرخیدن است ، خاطره بسیار بدی است . واقعیت این است که از 4500 گونه سوسک در جهان وجود دارد که فقط حدود 60 گونه به خانه ها راه پیدا می کنند. چگونه از شر سوسک ها  خلاص شویم؟ این کار با شناخت دشمن شما شروع می شود زیرا هر گونه از سوسک به روش خاصی نیاز دارد. سوسک  می تواند شرایط بیماری مانند آسم را بدتر کند

 

سوسک های آلمانی کوچک و قهوه ای هستند. برخی از افراد آنها را "سوسک آشپزخانه" می نامند زیرا در داخل خانه رشد می كنند و  آشپزخانه و حمام را ترجیح دهند. این سوسک ها نمی توانند پرواز کنند

سوسک های آسیایی مانند گونه های آلمانی به نظر می رسند، اما می توانند پرواز کنند. آنها فضای باز را ترجیح می دهند اما گاهی در داخل خانه سرگردان می شوند.

سوسک های آمریکایی که بزرگتر و قهوه ای هستند ، ترجیح می دهند که در خارج  خانه باشند. آنها پرواز می کنند.

 

پیشگیری بهترین دفاع شماست

سوسک ها انعطاف پذیر هستند و می توانند در برابر بسیاری از محصولات به ویژه محصولات موجود در قفسه های فروشگاه  مواد غذایی ، مصون باشد.  بهترین دفاع در برابر هجوم این است که اطمینان حاصل کنید در وهله اول هرگز در خانه خود سوسک ندارید - و در صورت ورود ، اطمینان حاصل کنید که به سرعت با آنها برخورد می شود. نکته اصلی این است که خانه خود را از نظر هجوم غیر قابل مهار کنید.

 

پیشخوان ها ، کف پوشها ، اجاق گازها و میزها را تمیز نگه دارید

پس از هر بار استفاده ، تمام سطوح (پیشخوان ها ، اجاق گاز و غیره) را پاک کنید

هیچ غذایی را یک شب یا حتی در طول روز بیرون نگذارید

زباله های خود را مرتباً بیرون ببرید.

هر شب غذای حیوانات خانگی و کاسه های آب را بردارید

ظرف ها را در ظرفشویی پر از آب نگذارید تا یک شب خیس بخورد

سوسک ها  حتی به خانه های تمیز نیز می توانند سرک بکشند، آنها عاشق خرده ریزهایی هستند که شما دارید.

 

خانه خود را به طور کامل بازرسی کنید و هر گونه ترک را که می تواند از ان وارد شود  مهر و موم کنید

هنگامی که جعبه ای یا کیفی را از گاراژ ، انبار ، حتی فروشگاه مواد غذایی وارد خانه می کنید ، آنها را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که سوسک ندارند.

اطراف پنجره ها ، زیر درها و اطراف لوله ها را ببندید. حتی اگر یک ترک خیلی کوچک به نظر می رسد، آن را مهر و موم کنید.

سوسک را دست کم نگیرید ، آنها حیله گر هستند و می توانند از فضاهایی که غیرممکن به نظر می رسند وارد شوند .

 

خلاص شدن از سوسک ها

کنترل سوسک های آلمانی بسیار دشوار است. سوسک های آلمانی بیشترین شیوع را در خانه دارند. سوسک های  آلمانی ترجیح می دهند در خانه باشند. اگر شما در یک آپارتمان زندگی می کنید و خانه همسایه شما سوسک دارد، به احتمال زیاد آنها به خانه شما نیز حمله خواهند کرد - به خصوص اگر همسایه شما شروع به مبارزه با آنها کند. به سرعت تولید مثل می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های کنترل آفات در کنترل آلودگی دچار مشکل می شوند

سوسک ماده می تواند تا شش تخم تولید کند که در هر یک از آنها 40 تا 60 سوسک وجود دارد. حدود 28 روز طول می کشد تا اکثر گونه های سوسک به بلوغ برسند ، بنابراین حتی اگر بزرگسالان را بکشید ، در حدود یک ماه دیگر از تخم هایی که بزرگسالان گذاشته اند جمعیت کاملا جدیدی خواهید داشت. دفع  سوسک های آلمانی باید ماهی یکبار انجام شود ، کاری که بیشتر شرکت های کنترل آفات انجام نمی دهند.

این مراحل را برای خلاص شدن از شر سوسک انجام دهید

ابتدا با جارو برقی تمام روش های شستشو را شروع کنید.

با یک پودر ضد سوسک مناسب ادامه دهید.

خلاص شدن از شر سوسک کار آسانی نیست ، اما می توان این کار را انجام داد. فقط به یاد داشته باشید که از اسپری و محصولات موجود در فروشگاه مواد غذایی خودداری کنید و به دنبال محصولات با کیفیت مناسب باشید ، سپس به طور مداوم کار را تکرار کنید.

 

 

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

 

0 نظر

نظر دهید

captcha