ایده های ساماندهی یخچال و فریزر

درهم و برهمی فقط برای کمدها نیست. یخچال و فریزرها نیز می توانند از کنترل خارج شوند. به طور منظم یخچال و فریزر خود را تمیز کنید ، و هر چیزی را که آسیب زا و خراب شده دور بریزید. علاوه بر بهداشت اساسی ، این امر به شما کمک می کند آنچه را که دارید ببینید ، فضایی را برای خرید مواد غذایی جدید ایجاد کنید .

در اینجا چند روش ساده برای سازماندهی بهتر یخچال و فریزر آورده شده است.

مواد غدایی را  دسته بندی کنید
انواع مشابه مواد غذا یی را در یخچال با هم گروه بندی کنید. در اینصورت وقتی زمان خرید فرا برسد، دیدن آنچه که دارید آسان تر است . همچنین به این معنی است که در صورت نیاز به یک چاشنی خاص  کجا را بگردید. از ظروف دردار شفاف برای قرار دادن وسایل استفاده کنید .

با این حال ، درست است که مواد غذایی ذخیره شده در درب های یخچال در معرض دمای کمی بالاتر قرار می گیرند. پس محصولات لبنی و مواد فاسدشدنی را از درها دور نگه دارید و آنها را در قسمت داخلی یخچال قرار دهید.

لکه ها را از بین ببرید
آب تنها چیزی نیست که در یخچال ها چکه می کند. معمولا غذاهایی که محتوای آنها رطوبت دارد ، هنگام نگهداری در ظروف پلاستیکی و سپس در یخچال ، لکه  ایجاد می کنند. اگر لکه ها قبل از سخت شدن پاک شوند مشکلی ایجاد نمی کنند. 

با گذاشتن  حوله مخصوص در زیر سبد میوه و سبزیجات  ، چکه کردن آب میوه را محدود کنید. غذاهای مستعد چکه کردن مانند گوشت و مرغ را در قفسه پایین تر قرار دهید که کمترین آسیب را به غذاهای دیگر وارد کند.

از  گذاشتن موادغذایی بصورت مرموز خودداری کنید
هر چیزی را که در ورقه ای پیچیده ، داخل کیسه فریزر یا در ظرف پلاستیکی ذخیره کرده اید ، برچسب بزنید (و تاریخ بزنید ) تا دیگر نگران غذاهای مرموز نباشید.

غذا را در جای مناسب قرار دهید
وسایلی را که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند ، در پشت یا پایین یخچال قرار دهید و مواردی که بیشتر استفاده می شود را در دسترسی آسانتر قرار دهید. اگر یک دسته محصول (یا نوع دیگری از غذا) دارید که منقضی می شود ، آن اقلام را جلوتر قرار دهید و از خریدهای جدید جدا کنید. به این ترتیب قبل از استفاده  خریدهای تازه ، به طور خودکار از تخم مرغ و سبزیجات قدیمی استفاده خواهید کرد.

در فریزر ، وسایل کوچک مانند یک نان شیرین یا یک کره را در درب فریزر یا یک ظرف دردار کوچک قرار دهید ، تا زیر کیسه ها و جعبه های بزرگتر گم نشود.

اگر مقدار زیادی غذا در ظروف ذخیره می کنید ، ظروف دردار با اندازه و شکل یکنواخت خریداری کنید. آنها به گونه ای درون یخچال و فریزر قرار می گیرند که فضای کمتری نسبت به انباشته شدن مواد غذایی ب در بسته های مختلف داشته باشد.

لیست خرید تهیه کنید
برای لیست های خرید خود در خارج از یخچال کاغذ ی روی در یخچال نصب کنید . از یک پد مغناطیسی یا چند ورق کاغذ معمولی زیر یک آهنربا معمولی استفاده کنید. 

https://www.thespruce.com/refrigerator-and-freezer-organization-ideas-4114589

0 نظر

نظر دهید

captcha