مدیر ساختمان چگونه تعیین می شود؟

اگر بیش از سه واحد آپارتمان در یک ساختمان باشد باید مجمع عمومی مالکان تشکیل شده و بعد مدیر ساختمان مشخص شود. توجه داشته باشید که تعداد مدیران درصورتی که بیش از یک نفر باشند به منظور تعیین تکلیف پیشنهادات و تصمیگیری با رای اکثریت باید فرد باشد.

وظیفه مدیر یا مدیران حفظ و اداره ساختمان است و باید تصمیمات مالکان را که حالا یک مجمع عمومی تشکیل داده‌اند، اجرا کند.

ممکن است مدیر یا مدیران بنا به هردلیلی از سمت خود استعفا دهند، به طور کل در صورت عزل یا استعفای مدیر، مجمع عمومی جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل داده و مدیر یا مدیران جدیدی را انتخاب می‌کند.

باید در نظر داشت که طبق قانون تملک آپارتمان ها در صورت عدم انجام این وظیفه قانونی و بروز آتش‌سوزی،  مدیریا مدیران آپارتمان مسئول جبران خسارت وارده خواهد بود.

مدیر ساختمان چه مسئولیتی دارد؟

مسئولیت های مدیر ساختمان  بسته به نوع مجتمع و مصوبات مجمع عمومی و اساسنامه هر مجتمع که مدیریت می کند متفاوت است ، از این رو طبق توافق یا قرارداد ، مبلغ پرداختی آنها و شرایط قرارداد مدیریت ساختمان  متفاوت خواهد بود.

 تعمیر و نگهداری و تعمیرات

مدیر ساختمان باید ملک را در شرایط امن و قابل سکونت حفظ کند. مدیر ساختمان مسئولیت مدیریت فیزیکی ملک از جمله تعمیر و نگهداری منظم و تعمیرات اضطراری را بر عهده دارند.

تعمیر و نگهداری املاک:

این امر شامل انجام تعمیر و نگهداری پیشگیرانه اموال برای حفظ عملکرد ملک در شرایط برتر است. به عنوان مثال ، آنها شخصاً وظیفه خود را بر عهده دارند یا باید شخصی را استخدام کنند تا بررسی کرده و آن را برطرف کند

تعمیرات: وقتی مشکلی پیش می آید مدیر ساختمان باید مشکل را برطرف کند یا شخص دیگری را برای انجام آن استخدام کند. مدیران ساختمان غالبا دارای شبکه بزرگی از پیمانکاران قابل اعتماد ، برق کار ، نجار و سایر پیمانکاران هستند.

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha