در صورت ترکیدن لوله ، مستاجران چه کاری باید انجام دهند؟

ممکن است اتفاق بیافتد که یخ زدگی و ترکیدن لوله ها باعث نشت آب شود. این مشکل می تواند صدمات زیادی به همراه داشته باشد و در صورت اجاره نشینی ، باید حقوق خود را در این مورد بدانید وب اسکان مطالبیز در این مورد تهیه کرده است.

خواه واحد اجاره خانه یا آپارتمان باشد ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به صاحبخانه خود خبر دهید . اگر در خانه ای زندگی می کنید که قادر به بستن مسیر اصلی آب هستید ، باید این کار را انجام دهید.

 

صاحبخانه ها مسئولیت رفع مشکل را بر عهده دارند

 هر چه سریعتر آب را قطع کنید تا آسیب بیشتری به ساختمان نرسد .اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که  ورودی اصلی آب را ببندید. اگر انشعاب آب ساختمان با همسایگان دیگر مشترک است هر چه سریعتر آنها را در جریان قرار دهید و به مدیر ساختمان اطلاع دهید . قبل از بستن فلکه آب ساکنین را از این امر آگاه سازید.

سعی کنید با هماهنگی صاحبخانه اطلاعات افراد فنی مورد تایید ایشان برای مواقع بحرانی و تعمیرات در دسترس باشد

با هماهنگی با صاحبخانه شما می توانید مشکل را برطرف کرده و از لوله کش کمک بگیرد که در این صورت هزینه تعمیرات بر عهده ی صاحبخانه است . بعنوان یک مستاجر بهتر است نسبت به امور ساختمان بی تفاوت نباشید و قبل از اینکه اتفاقی بیفتد هر چند وقت یکبار وضعیت لوله های ساختمان را چک کنید . چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است .

 

در همین رابطه این نکته حائز اهمید است که شما یا همسر یا حداقل 2 نفر از اعضای خانواده که تقریبا در تمام اوقات قرار هست در خانه باشند به محض استقرار در خانه با مشورت صاحبخانه به محل قرار گرفته فلکه اصلی و سایر انشعابات در مدخل ورودی ساختمان مطلع باشند و اطمینان حاصل کنند که این تجهیزات درست عمل می کنند ، این اقدام باعث خواهد شد تا در شرایط بحرانی دچار سراسیمگی و بلاتکلیفی نشوید.

 

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha