تمیز کردن یخچال و فریزر

وب اسکان در این یادداشت تلاش می کند اطلاعاتی را در خصوص نحوه تمیز کردن یخچال فریزر در اختیار مخاطبان محترم قرار دهد.

بهترین زمان برای این ممکن است زمانی که سطح مواد غذایی در یخچال و فریزر پایین باشد، مانند قبل از خرید هفتگی . این امر باعث می شود وسایل بسیار کمتری نیاز به خارج کردن داشته باشد. در نظر داشته باشید کیفیت مواد غذایی پخته شده در شرایط عادی بیش از یک ساعت یا بیشتر باقی نمی ماند و  بعضی مواد غذایی  می تواند در یک دوره نسبتاً کوتاه به "مرحله ی خطر" برسد. 

گام اول : تمام غذاهای خود را از یخچال بیرون بیاورید. آن را روی میز یا پیشخوان قرار دهید تا یخچال کاملاً خالی شود. شما  باید فضای خالی داشته باشید تا بتوانید به راحتی ارزیابی کنید که چه مواردی را برای مرتب کردن انتخاب کنید. اگرچه مدت زمان بیرون گذاشتن مواد غذایی کوتاه خواهد بود ، حتماً دقت کننید که بعضی از مواد با استفاده از سیستم سمایش از جمله کولر می تواند فرآیند را برای امنیت غذایی بخصوص در ماه های گرم تابستان کمی ایمن تر کند ، همچنین اگر در حال تمیز کردن یخچال و فریزر در فصل سرد هستید ، می توانید وسایل خود را در حالی که مرتب می کنید در بالکن یا حیاط خلوت خود قرار دهید.

تمیز کردن یخچال و فریزر

 

گام دوم :  هر خوراکی مانده ، کپک زده ، غیرقابل خوردن را بیرون بریزید. در صورت امکان ، از کیسه پلاستیکی استفاده کنید تا از نشت یا توزیع کپک جلوگیری کنید. تمیز کردن یخچال و فریزر به ما هشدار می دهد موادی را که ما کاملاً فراموش کرده ایم ، تاریخ انقضا و تاریخ استفاده از مواد غذایی را بررسی کنید.

مواردی را که بعید است از آنها استفاده کنید دور بیندازید. اگر هیچ کس در خانه زیتون دوست ندارد ، از شر ظرف زیتونی که از مهمانی در یخچال قرار دارد خلاص شوید.

تمیز کردن یخچال و فریزر

گام سوم :  قفسه ها ، کشوها یا سایر قسمت های قابل جدا شدن را از یخچال بیرون آورده و آن را در سینک آشپزخانه قرار دهید ، جایی که تمیز کردن آن بسیار راحت تر خواهد بود.

تمیز کردن یخچال و فریزر

گام چهارم : برای تمیز کردن سریع ، لزوماً لازم نیست که تمام قفسه ها را از بین ببرید. اما انجام این کار باعث می شود تمیزکاری عمیق تری انجام شود ، قفسه ، کشوها و سایر سطوح را با دست بشویید. مواد شوینده ظرفشویی یا صابون مناسب خواهد بود. فرچه یا اسفنجی را برای پاک کردن انتخاب کنید ، و از وسایل جداشونده  از یخچال خود شروع کنید و هرگز یک قفسه شیشه ای سرد را با آب داغ بشویید. تغییر ناگهانی دما می تواند شیشه را خرد کند. درعوض ، از آب سرد استفاده کنید یا قفسه را جدا کنید و بگذارید قبل از شستشو به  دمای اتاق برسد.

در مورد لکه های سنگین ، از از قدرت آب گرم و آمونیاک استفاده کنید. مقداری آمونیاک را در آب گرم رقیق کنید (نسبت 1: 5 کافی است) و بگذارید لوازم قبل از شستشو خیس شود ، قبل از قرار دادن مجدد داخل یخچال و فریزر ، بگذارید تا  قفسه  و کشوها کاملاً خشک می شوند.

تمیز کردن یخچال و فریزر

گام پنجم : داخل یخچال را با محلول تمیز کننده مورد نظر خود پاک کنید یا قصد ندارید از مواد شوینده معطر یا پاک کننده معطر در قسمت داخلی یخچال استفاده کنید ، زیرا ممکن است غذا بوی آن را بخود جذب کند. در عوض ، یکی از راه تمیز کننده های طبیعی زیر را استفاده کنید:

1. قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 لیتر آب داغ

2. قسمت سرکه سیب به 3 قسمت آب داغ

تمیز کردن یخچال و فریزر

گام ششم : برای لکه های سخت، سعی کنید از یک خمیر دندان سفید استفاده کنید. این به عنوان پاک کننده ساینده عمل می کند و بوی بسیار خوبی دارد.

حتماً داخل در یخچال را تمیز کنید. اگر درب یخچال شما دارای فضای قفسه بندی است و به طور مرتب از آن استفاده می شود ، با یک ماده پاک کننده آن را تمیز کنید (توضیح فوق).

گام هفتم : قفسه در یخچال را  قبل از قرار دادن آن با یک پارچه تمیز خشک کنید. هرگونه آب اضافی را از قفسه پاک کنید و دوباره آن را در یخچال قرار دهید.

گام هشتم:  واشر را با استفاده از محلول محلول آب و سرکه یا تمیز کنید. سفید کننده نزنید  زیرا این امر می تواند واشر را خراب کند. واشر را خشک کنید و سپس روغن لیمو ، روغن معدنی یا لوسیون بدن را روی واشر بمالید تا انعطاف ن لاستیک حفظ شود. 

گام نهم : مواد غذایی را دوباره درون یخچال قرار دهید. هر نوع کوزه ، بطری یا مواد غذایی را  دوباره  درون یخچال قرار دهید. قبل از برگرداندن آنها ، تاریخ انقضا را روی هر مورد فاسد شدنی بررسی کنید.

تمیز کردن نمای بیرونی

تمام سطوح بیرونی یخچال و فریزر ، از جمله قسمت جلویی ، پشتی ، طرفین و قسمت بالای آن را پاک کنید. 

یخچال و فریزر را به جلو بکشید تا همه طرف ها در معرض نمایش قرار گیرند.

تمام سطوح بیرونی را با استفاده از حوله و پاک کننده چند منظوره تمیز کنید.

تمیز کردن کویل های کندانسور و فن تیغه

فن کوئلها و فن خنک کننده یخچال شما وظیفه آزاد کردن گرما را به هوای محیط دارند. اگر سیم پیچ های شما از گرد و غبار ، مو و مواد زائد پوشیده شده است ، گرما به درستی آزاد نمی شود و باعث می شود کمپرسور یخچال شما برای خنک نگه داشتن یخچال و فریزر سخت تر کار کند. هر شش ماه یکبار کویل های کندانسور یخچال خود را تمیز کنید تا یخچال و فریزر شما در شرایط بهینه قرار گیرد.

کویل ها را پیدا کنید. برای اطلاعات در مورد محل سیم پیچ کندانسور یخچال خود ، به کتابچه راهنمای استفاده و مراقبت آن مراجعه کنید. بسته به مدل یخچال شما ، کویل های کندانسور در چندین مکان قرار دارند:

1-در امتداد پشت واحد ، یا زیر واحد نصب شده و از طریق پنل عقب قابل دسترسی است ، یا در قسمت جلو.

2-یخچال و فریزر را از منبع انرژی آن جدا کنید. برای جلوگیری از برق گرفتگی ، یخچال را از برق جدا کنید. 

3- از برس کویل استفاده کنید تا به آرامی گرد و غبار و مواد زائد را از سیم پیچ جدا کنید. بسیار مراقب باشید که کویل ها را سوراخ نکنید.

  از محلول تمیز کننده روی کویل ها استفاده نکنید

4-از برس کویل و پارچه مرطوب استفاده کنید تا گرد و غبار و خاک از تیغه فن کندانسور جدا شود. گردش فن در سراسر سیم پیچ ها است که به انتشار گرمای اضافی کمک می کند. 

5-کف و اطراف آن را با استفاده از جارو و پارچه تمیز کنید. 

6-یخچال و فریزر را به برق وصل کرده و آن را به سر جای خود بکشید.

 

تعویض فیلتر آب

مهم است که هر شش ماه فیلتر آب یخچال خود را تعویض کنید. گرفتگی در فیلتر می تواند باعث انسداد سیستم یخ ساز شما و بو یا آلودگی موجود در آب شما شود. برای اطلاعات در مورد نحوه تغییر فیلتر ، به دفترچه راهنمای استفاده و مراقبت مراجعه کنید.

 

یخچال و فریزر خود را همواره تمیز و مرتب نگه دارید

1. برای جذب بوی نامطبوع و نگه داشتن یخچال و فریزر از بوگیر طبیعی استفاده کنید. قبل از خراب شدن غذا و شروع به پر شدن قسمت داخلی یخچال با انفجار بوی بد ، زمان آن است که وارد عمل شوید. در اینجا می توانید یخچال خود را برای مقابله با این بوها مجهز کنید: 

تنظیف تمیز پر از ذغال. ذغال تا سه ماه بوی بد را جذب می کند.

یک جعبه جوش شیرین. جوش شیرین یکی دیگر از جاذب های عالی بو است. می توانیدجوش شیرین را تا  60 تا 90 روز  تعویض نکرد.

همچنین قهوه تازه خرد شده ، که در یک ظرف کوچک در یخچال قرار می گیرد ، در جذب بوی بسیار خوب عمل می کند.

2. یخچال خود را عطرآگین  کنید تا رایحه ای لطیف به آن ببخشید.

کمی عصاره وانیل ، روغن درخت چای یا اسانس اسطوخودوس ، لیمو یا حتی ترنج را در یک ظرف بگذارید  و آن را   در در یخچال قرار دهید. هر دو هفته یکبار آن را عوض کنید .

3. تکه ای از یک کیسه کاغذ قهوه ای را  در کنار میوه ها و سبزیجات برای محافظت از بو بچسبانید. یک کیسه کاغذی در از بین بردن بوی موجود در یخچال استفاده می شود. 

4. یک زمان فصلی (سه ماهه) برای یخچال خود بگذرانید تا همیشه تر و تمیز بماند و خوب به نظر برسد. هر سه ماه بیشتر یا تمام مواد غذایی خود را از یخچال خارج کرده و تمام سطوح را با محلول جوش شیرین یا سرکه پاک کنید. نگهداری و تمیز کردن  منظم باعث صرفه جویی در وقت و انرژی در آینده می شود. 

در صورت مشاهده  لکه در یخچال ، سعی کنید سریع آن را تمیز کرده و لکه را از بین ببرید. لکه ها یا لکه هایی که به سرعت تمیز نمی شوند  در آینده سخت تر حذف شوند.

ترجمه از https://www.wikihow.life/Clean-a-Refrigerator

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha