آشنایی با گیاهان آپارتمانی

بسیاری از افراد امروزه در آپارتمان زندگی می کنند و بر این تصور هستند که زندگی در آپارتمان با داشتن  گل و گیاه منافات دارد زیرا که در آپارتمان حیاط و نور خورشید وجود ندارد. اما باید بدانید گیاهانی وجود دارد که نیازی به نور خورشید به طور مستقیم ندارد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که نگهداری از گیاهان آپارتمانی بسیار مهم و شاید کمی مشکل نیز باشد. این گیاهان آپارتمانی به فضای خانه ی شما سر زندگی و شادابی زیادی می دهد.  

ایرانی ها علاقه ی زیادی به این گیاهان دارند و حتی این گل ها را در دکوراسیون منزل خود استفاده می کنند.

چند نوع از گل هایی که شما می توانید در آپارتمان خود نگه داری کنید شامل موارد زیر می باشد.

گل حسن یوسف، گل کروتون،پپرومیا قاشقی، کاج مطبق، کاکتوس، گل سینگونیوم، کالانکوئه، گل کراسولا خرفه ای، شفلرا، ، نخل ماداگاسکار، برگ انجیری.

 

روش های نگهداری از گیاهان آپارتمانی

حفظ شادابی این گیاهان بسیار حائز اهمیت می باشد به همین سبب ما در اینجا قصد داریم شما را با روش های نگهداری از این گیاهان آشنا کنیم.

یکی از این روش ها هوای تازه و اکسیژن است که باید به این گیاهان داده شود. شما می توانید با استفاده از باز گذاشتن پنجره ها این کار را انجام دهید. اکسیژن باعث می شود که برگ های این گیاهان شاداب مانده و مستحکم شدن این گیاهان شود.

رساندن نور یکی دیگر از این روش ها می باشد. باید این گیاهان را در مکانی از آپارتمان خود قرار دهید که حتی به طور غیر مستقیم نور خورشید بر آن ها بتابد. نور لازم برای گیاهان آپارتمانی به طور غیر مستقیم و از پشت پنجره می باشد.

هر گیاهی به خاک احتیاج دارد و باید به آن توجه شود. خاک گیاهان باید ماسه داشته باشد و به صورت فشرده نباشد تا هوا و اکسیژن بتواند رد و بدل شود. این خاک حتما باید هر چند وقت یک بار تعویض شود همچنین گلدان آن نیز باید تعویض شود تا با رشد گیاه فضای بزرگتری برای آن به وجود آید.

آب یکی دیگر از موارد مهم برای این گیاهان می باشد. این گیاهان به آب زیادی احتیاج ندارند، آب دادن به گیاهان باید به اندازه و به صورت منظم باشد تا باعث تازگی و شادابی این گیاهان شود.

بعضی از گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان خشک می شوند و به خواب زمستانی می روند، شما نباید بترسید و دست به تعویض گلدان و خاک آن نزنید.

دمای خانه را باید به صورت متعادل قرار دهید. دما نباید بالا و همچنین نباید پایین باشد. دمای خانه باید حدودا بین 22 تا 25 درجه باشد. زیرا اگر دما  را پایین نگه دارید گیاهان شما شادابی خود را از دست داده و پژمرده می شوند.

آفات زیادی در مورد گیاهان آپارتمانی وجود دارد از جمله ی این آفات گیاهان می توان از شته، خستر و تارتنچه نام برد. این آفات بسیار خطرناک هستند و ممکن است به سرعت گیاه شما را از پای درآورد.

 با رعایت نکات بالا حتما می توانید گیاهان زیبا و شادابی در آپارتمان خود داشته باشید.

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha