معرفی گلهای آپارتمانی

 

گل آپارتمانی می تواند به محل کار و یا محل زندگی شما نشاط و حس خوب را هدیه کند. نگهداری از گیاهان و گلهای آپارتمانی نیاز به داشتن اطلاع از شرایط نگهداری از آن ها دارد. در این مقاله از سوی وب اسکان به معرفی تعدادی از گلهای آپارتمانی و شرایط نگهداری از آن ها می پردازیم.

برای تهیه و نگهداری از گلهای آپارتمانی و گیاهان آپارتمانی بهتر است که ابتدا راجع به شرایط نگهداری از آن ها اطلاع پیدا کنید تا بسته به شرایط محل کار و یا محل زندگیتان انتخاب بهتری را داشته باشید. در ادامه به معرفی چندین گل آپارتمانی می پردازیم که نگهداری از آن ها در بین افراد بیشتر رایج می باشد.

گل پوتوس

این گیاه آپارتمانی نسبت به نوربسیار مقاوم است از این رو نگهداری این گیاه در آپارتمان های کم نور نیز امکان پذیر می باشد. گل پوتوس علاوه بر اینکه بسیار مقاوم و زیباست، برای تصفیه هوا نیز بسیار کاربردی و مفید می باشد بنابر این نگهداری این گل آپارتمانی در دفاتر کار و دفاتر کارخانه ها می تواند به سلامتی کارکنان کمک ویژه ای کند. هرگز گیاه پوتوس را در مقابل آفتاب مستقیم قرار ندهید این گیاه آپارتمانی نیم سایه بودن را ترجیح می دهد.

برای آبیاری گل پوتوس بهتر است که زمان آبیاری را طوری انتخاب کنید که زمان بین دو آبیاری خاک گل خشک شود و سپس آبیاری مجدد را انجام دهید زیرا آبیاری زیاد این گل سبب زرد شدن و پوسیدگی ساقه آن می شود.

گل گندمی یا گل سنجاقکی

اگر شما از آن دسته آدم هایی هستید که مهارتی در نگهداری گل های آپارتمانی ندارید و در نگهداری از گیاهان آپارتمانی تازه کار هستید به شما پیشنهاد می کنیم که گل گندمی و یا سنجاقکی را برای نگهداری در آپارتمان خود انتخاب کنید. این گیاه آپارتمانی علاوه بر زیبایی زیادی که دارد ارزان قیمت است و سرعت رشد بالایی هم دارد. فرم برگ ها و رشد این گیاه به صورتی است که به راحتی می توان آن را در سبد های نگهداری از گل قرار داد.

گیاه آپارتمانی گندمی در تابش مستقیم آفتاب خراب می شود اما به نور فراوان نیاز دارد بنابراین بهترین نقطه برای نگهداری از این گیاه در پشت پنجره و یا در فضای باز در قسمت سایه می باشد. برگ های این گیاه در بی نوری زرد می شود و شادابی خود را از دست می دهد.

گل گندمی

گیاه برگ انجیری

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی که برای افراد مبتدی در نگهداری گیاهان مناسب است گل برگ انجیری می باشد این گیاه محیط گرم و مرطوب را ترجیح می دهد و تغییرات دما را به خوبی تحمل می کند. گیاه برگ انجیری نیم سایه و نیم آفتاب را می پسندد و در شرایط نوری مستقیم برگ های آن می سوزد و در نور کم بریدگی های برگ های آن کم می شود و درنتیجه زیبایی خود را از دست می دهد.

قبل از آبیاری این گیاه حتما رطوبت سطح خاک آن را بررسی کنید و تنها در صورتی که خاک آن خشک شده است گیاه را به صورت مجدد آبیاری کنید زیرا آبیاری زیاد برای این گیاه بسیار مضر است.

گیاه برگ بیدی

این گیاه آپارتمانی خزنده، آویزی و بسیار زیبا می باشد. برا آنکه گیاه در سبد خود به صورت توپی شکلا درآید و زیبایی بیشتری داشته باشد باید جوانه های انتهایی را قطع کنید. این گیاه برای دفاتر کار بسیار مناسب است و می تواند زیبای محل کار شما را افزایش دهد. برای پوشاندن گلدان های بزرگ خود می توانید از گیاه آپارتمانی برگ بیدی استفاده کنید.

این گیاه به نور شدید و قوی برای رشد و نمو خود نیاز دارد بنابراین جای گلدان برگ بیدی خود را حتما مکانی انتخاب کنید که نور کافی به آن برسد. فاصله بین دو آبیاری این گیاه را طوری انتخاب کنید که قبل از آبیاری مجدد خاک گلدان شما خشک شده باشد.

گل آپارتمانی کالانکوئه

این گل آپارتمانی را می توانید در فصولی که هوا خنک است در بازار پیدا کنید. گل های این گیاه به رنگ های مختلفی هم چون قرمز، نارنجی، زرد و ... است. این گل به نور زیاد برای رشد خود نیاز دارد و در فضای کم نور و بدون تهویه مناسب مانند فضای داخل منزل، گل دهی آن کاهش پیدا می کند و ممکن است که زیبایی خود را از دست بدهد. گل دهی این گیاه در روز های وایل پاییز به اوج خود می رسد و تا زمان شروع فصل گرم ادامه پیدا می کن.

مکان مناسب برای نگهداری این گل آپارتمانی در فضای بالکن و لبه تراس و پشت پنجره می باشد. این گیاه آپارتمانی گل دار است از این رو بهتر است که به طور روزانه آبیاری شود اما قبل از آبیاری حتما رطوبت خاک را چک کنید زیرا آبیاری فرآوان این گیاه می تواند سبب ریزش گل های آن شود.

گیاه حسن یوسف

گیاه آپارتمانی حسن یوسف یکی از زیبا ترین گیاهان می باشد که نه تنها در فضای خانه بلکه می توان آن را در فضاهای باز نیز نگهداری نمود. این گیاه بسیار پر رشد است و عمری طولانی دارد. تنوع رنگ در برگ های گیاه حسن یوسف به زیبایی این گیاه افزوده است. در صورتی که این گیاه را در فضای خارجی نگهداری می کنید باید محل سایه را برای آن انتخاب کنید و در داخل منزل نیز محل پر نوری را برای نگهداری گیاه حسن یوسف انتخاب کنید.

نور کم سبب زرد شدن برگ های گیاه حسن یوسف می شود و نور زیاد نیز سبب کم رنگ شدن برگهای آن می شود بنابراین محل نگهداری از گیاه حسن یوسف را بهتر است پشت پنجره انتخاب نمایید تا از رسیدن نور مستقیم به برگ های آن جلوگیری نمایید.

گیاه شفلرا

این گیاه یکی از گیاهان آپارتمانی است که می توان آن را در فضاهای کم نور مانند پذیرایی منزل خود استفاده کنید. کافی است تنها چند روز یکبار گیاه را در معرض آفتاب صبح قرار دهید. اگرچه این گیاه به نور زیادی نیاز ندارد اما اگر نور کافی نداشته باشد برگ های آن پژمرده و بی حال می شوند.

آبیاری زیادی برای این گیاه مضر است و سبب پوسیدگی ریشه های آن می شود. بهتر است که در هنگام آبیاری رطوبت خاک را چک کنید و در صورتی که خاک خشک است آبیاری را انجام دهید.

گل قاشقی

گل قاشقی یکی از گیاهان آپارتمانی بسیار معروف و محبوب است که همواره سبز است بنابراین یکی از گزینه های مناسب برای زیباسازی دفاتر کار نیز می باشد. محل نگهداری از این گیاه بهتر است که در محل هایی که نور متوسط و هوای خنک دارد نگه داری شود بنابراین پشت پنجره ها می تواند یک مکان مناسب برای نگهداری از این نوع گیاه باشد.  

آبیاری بیش از حد این گیاه سبب پوسیدگی ریشه های این گیاه آپارتمانی شده و منجر به حمله نوعی قارچ بیماری زا به آن می گردد. اجازه دهید قبل از آبیاری خاک آن حتما خشک شود.

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha