رفع نم و رطوبت دیوار و سقف آپارتمان

دیوار های ساختمان باید طوری ساخته شوند که رطوبت و آب به داخل ساختمان نفوذ نداشته باشد زیرا وجود رطوبت و نفوذ آب به داخل ساختمان سبب به بار آمدن خسارات فرآوانی به ساختمان می گردد. در این مطلب از سوی وب اسکان به بررسی راه های جلوگیری از ایجاد نم در دیوار ها و سقف ساختمان می پردازیم.

کاهش رطوبت در خانه

وجود رطوبت فرآوان در واحد های آپارتمانی و خانه ها ممکن است سبب ایجاد نم در دیوار های ساختمان گردد از این رو بهتر است رطوبت در واحد ها را کاهش داده و در صورتی که از وسایل رطوبت زا استفاده می کنید میزان این استفاده را کاهش دهید. باز گذاشتن پنجره های ساختمان در صورت امکان، می تواند تاثیر فرآوانی به روی کاهش رطوبت در منزل بگذارد.

برخی از افراد در واحد های آپارتمانی لباس های خود را خشک می کنند این امر بیشتر در فصل زمستان و در ساختمان هایی که فضاهای آزادی هم چون بالکن ندارند دیده می شود، این مسئله سبب بالا رفتن رطوبت در فضای خانه شده و سبب نم دار شدن دیوار ها می گردد از این رو بهتر است که لباس ها را در فضای بیرونی واحد ساختمانی خشک کنید در غیر این صورت سعی کنید که نم لباس ها را تا حد امکان توسط ماشین های رخت شویی کم تر کنید.

شستن دیوار ها ممنوع!

برخی از افراد برای داشتن دیوار های تمیز تر، هر چند مدت یک بار اقدام به شستن دیوار ها می کنند که این مسئله می تواند سبب آسیب زدن به دیوار ها شود و رطوبت دیوار را افزایش دهد.

مطالب گفته شده همگی راه هایی برای جلوگیری از نم زدگی دیوار ها می باشند اما در صورتی که نم زدگی در دیوار ها اتفاق افتاده باشد باید ابتدا منشع و علت آن را پیدا کنید و سپس به رفع آن بپردازید. در ادامه به بیان مهم ترین علت های ایجاد رطوبت و راه های مقابله با آن می پردازیم.

نشت و ترکیدگی لوله های آب

نشت و یا ترکیدگی لوله های آب می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای ساختمان ها به دنبال داشته باشد تا جایی که ممکن است که ترکیدگی لوله های آب در مقیاس گسترده سبب تخریب بافت ساختمان و تخریب ساختمان گردد.

در صورت وجود نم و رطوبت در دیوار های ساختمان و یا ایجاد بوی نامطبوع رطوبت در فضای خانه حتما باید توسط دستگاه های مخصوص نشت یاب آب، نشط و یا شکستگی لوله های آب ساختمان شما و همسایگان مجاور بررسی گردد و در صورت وجود، برای جلوگیری از خسارات بیشتر نسبت به تعمیر لوله های آب اقدام نمایید.

نقص در سیستم تاسیسات ساختمان

گاهی ممکن است در سیستم تاسیسات و لوله کشی ساختمان نقص هایی به وجود آید که نتیجه آن ایجاد نم و رطوبت در دیوار و سقف ساختمان گردد. وجود اخلال در سیستم فاضلاب منزل، کارگزاری اشتباه روشویی، سیفون تخلیه فاضلاب لباسشویی و ظرفشویی، سیستم تخلیه توالت و ... همگی از جمله نقص های تاسیساتی هستند که در صورت بروز می توانند سبب نم زدگی دیوار های منزل و یا همسایگان مجاور شوند.

نفوذ باران به دیوار ها و داخل ساختمان

گاهی اوقات وجود درز هایی در بخش های مختلف ساختمان سبب می شود که آب باران به داخل ساختمان نفوذ کند و سبب نم زدگی دیوار ها و خرابی گچ و رنگ دیوار و یا سقف ساختمان گردد. از این رو باید منشا ورود آب باران به داخل پیدا شود و رفع شود که گاهی این مسئله می تواند کار پیچیده ای باشد.

اخلال در عایق کاری ساختمان

وجود نقص و خرابی در ایزوگام قیرگونی و یا عایق های دیگر ساختمان سبب بروز نم در دیوار ها به خصوص سقف ساختمان می شود که این امر می تواند برای نقاشی و یا حتی کاغذ های دیواری ساختمان نیز مخرب باشد.

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha