پکیج دیواری

با توجه به رسیدن فصل پاییز و زمستان، یکی از مسائل مهم در منازل و ساختمان ها، گرم نمودن خانه می باشد. امروزه سیستم های گرمایشی فرآوانی برای استفاده در منازل و ساختمان ها وجود دارد که در مطالب قبلی راجع به آن صحبت کردیم. اما یکی از انواع وسایل گرمایشی که امروزه به وفور در ساختمان ها مشاهده و استفاده می گردد، پکیج های دیواری هستند.

در این مطلب از سوی سامانه شارژ ساختمان، وب اسکان، قصد داریم تا در مورد انتخاب یک پکیج مناسب و نکاتی که هنگام خرید پکیج باید در نظر بگیرید، صحبت می کنیم.

راهنمای خرید پکیج مناسب برای ساختمان

گرم کردن فضای خانه و نیز تامین آب گرم منزل یکی از موارد بسیار مهمی است که عدم تامین آن می تواند سبب سلب آسایش ساکنین آن شود. در گذشته بیشتر ساختمان ها برای تامین گرمای مورد نیاز واحد ها از شوفاژ ها و موتور خانه های مرکزی استفاده می کردند که البته در برخی از ساختمان های قدیمی هنوز هم از این روش جهت تامین آب گرم و گرمای ساختمان استفاده می گردد. اما موتور خانه ها در ساختمان فضای زیادی را اشغال می نمایند هم چنین بسیار برای ساختمان خطرناک هستندر و از طرف دیگر هزینه نگهداری و تعمیرات بالایی دارند. از این رو پکیج های دیواری در واحد های ساختمانی جایگزین استفاده از موتور خانه ها شدند. این گونه پکیج ها فضای بسیار کم تری را اشغال می کنند، مقرون به صرفه تر هستند و نحوه دسترسی راحت تری هم دارند، ضمن اینکه بدلیل وجهه استفاده اختصاصی مشکل تقسیم هزینه ها را همانند سیستم تاسیسات مرکزی ندارد.

بسته به ویژگی های هر ساختمان، پکیج مناسب برای آن هم متفاوت است. اولین چیزی که باید در انتخاب پکیج به آن توجه کنید متراژ منزل می باشد. قاعدتا هر چه متراژ بالا تر باشد باید پکیج قوی تری را انتخاب نمایید تا توانایی گرم نمودن کل فضای منزل را داشته باشد.

از آنجا که تامین آب گرم منزل نیز به عهده پکیج هاست، باید مطابق با میزان نیاز روزانه به آب گرم، پکیج مناسب را انتخاب کنید.

یکی دیگر از موارد مهم که در هنگام خرید پکیج باید به آن توجه کنید، میزان اکسیژن مورد نیاز پکیج و توجه به دودکش ساختمان شماست. در صورتی که قسمتی از دودکش مربوط به پکیج، افقی است، باید پکیج فن دار را برای خرید انتخاب نمایید. قطر دودکش مصرفی پکیج باید چیزی حدود 15 سانتی متر باشد.

از دیگر عوامل تاثیر گذار به روی انتخاب پکیج مناسب، موقعیت جغرافیایی ساختمان شماست. بدین معنا که آب و هوای جوی منطقه ای که ساختمان شما در آن قرار دارد می تواند به روی انتخاب شما در مورد پکیج مناسب تاثیر گذار باید. به طور میانگین در مناطق شرجی و معتدل، به ازای هر متر مربع حدودا 90 وات انرژی برای گرم نمودن خانه نیاز دازریم در حالی که این رقم در مناطق کوهستانی 120 وات و در مناطق مرطوب و گرم 70 وات می باشد. بنابراین بسته به اینکه شهر محل سکونت دارای چه نوع آب و هوایی است، پکیج مورد نیاز ساختمان شما هم متفاوت می باشد.

مجموعه وب اسکان برای کلیه امور مرتبط با انتخاب ، نصب و نگهداری پکیج شدیدا توصیه می کند تا ازطریق واحدها وافراد متخصص و مجاز برای انجام کار استفاده نمایید.

نکاتی در رابطه با نگهداری از پکیج ساختمان

  • محل نگهداری از پکیج ساختمان باید به گونه ای باشد که کم ترین جریان باد از آن عبور کند بنابراین نگهداری پکیج در فضای باز چندان هم درست و اصولی نیست.
  • در انتخاب محل نصب پکیج دقت کنید زیرا لوله کشی مورد نیاز پکیج بیشتر از 40 متر نمی تواند باشد.
  • رسوب گذاری زیاد آب می تواند سبب خرابی پکیج و لوله کشی های آن شود. در صورتی که آّب محل زندگی شما دارای رسوب گذاری فرآوان است باید از دستگاه هایی هم چون رسوب زداهای مغناطیسی استفاده نمایید.
  • یک نکته مهم در نصب پکیج ها، نصب پکیج با شیرگاز و نیز دودکش مجزا است. در صورتی که امکان نصب پکیج با چنین ویژگی هایی را ندارید، از پکیج های فن دار استفاده کنید.

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha