ایمنی سازی درب آپارتمان

درب های ضدسرقت آپارتمان چه قدر به امنیتشان کمک می کنند؟

امنیت یکی از فاکتورهای اصلی است که هنگام خرید خانه، مدنظر قرار می دهیم. در طول تاریخ، برای اینکه امنیت محل سکونت بالاتر رود وسایلی چون قفل، در و حفاظ اختراع شده است. در سال های اخیر، از تولیداتی همچون دوربین های مدار بسته، قفل های چندگانه رونق پیدا کرده است. برای ایمنی سازی درب آپارتمان، استفاده از درب ضد سرقت بسیار افزایش پیدا کرده است.

درب های آپارتمانی در گذشته به صورت درهای چوبی استفاده می شد، کاملا ایمن نبود و سارقین به راحتی قادر بودند درها را بشکنند. اما درهای جدید در مقابل هرگونه فشار و ضربه ایمنی بالاتری دارند و راه ورود متجاوزین را تا حدودی می بندند.

ما می توانیم در قسمت وبلاگ وب اسکان، سامانه مدیریت ساختمان در بخش امنیت ساختمان در مورد درب های ضد سرقت آپارتمان و انواع آن مطالعه کنیم.

آشنایی با ساختار و اجزای درب های ضد سرقت

درب های ضدسرقت و درهای معمولی از یک چهارچوب، قفل، لولا و دستگیره تشکیل شده اند و یک ساختار کلی دارند. اما جنس و ساختار اجزای آن کاملا تفاوت دارد. به سبب همین تفاوت ها است که امنیت منزل را حفظ می کند. بدنه درب ضدسرقت به صورتی است که لایه لایه ساخته می شود تا ایمنی لازم را داشته باشد. بیرونی ترین لایه آن معمولا یک روکش از فلز یا چوب است که انواع مختلفی دارد. ساختار درونی آن را از پشم سنگ نسوز، آلومینیوم یا شیشه پر می کنند تا علاوه بر استحکام، نوعی عایق هوا و استحکام نیز ایجاد شود. لولا آن هم از بیرون قابل دیدن نیست و در داخل بدنه در کاملا پنهان است، و باعث می شود که سارقین نتوانند با درآوردن لولاهای در، وارد شوند. یکی دیگر از اجزای اختیاری آن چشمی است. چشمی، یک لنز بسیار کوچکی است که درون در قرار می گیرد و به افراد داخل خانه این امکان را می دهد تا فردی که پشت در است را ببینند.

انواع درب های آپارتمان از نظر کشور تولیدکننده

درب هایی که در بازار موجود هستند، معمولا ساخت سه کشور چین، ترکیه یا ایران هستند. که هر مدل آن ساختار، کیفیت و قیمت مختلفی دارند. و همچنین باید گفت که درب های ضد سرقت ایرانی از لحاظ ایمنی، کیفیت و استحکام با درب های ضد سرقت ترکی برابری دارد و میتوان گفت از بهترین نوع درب های ضدسرقت است.

انواع درب های آپارتمان از نظر نوع قفل

قفل مهم ترین اصل برای صیانت از حریم است. هرچه قدر هم که بدنه محکم و غیر قابل نفوذ باشد، تا زمانی که قفل مطمئنی روی آن نصب نباشد، کارایی خودش را نخواهد داشت. قفل درهای معمولی یک زبانه دارد که راحت شکسته می شود. ولی اگر قفل چندزبانه باشد، ایمنی بالاتری دارد. قفل از چهار سمت به بدنه چفت می شود تا بدون کلید امکان باز کردن در به هیچ وجه وجود نداشته باشد. قفل درب ضدسرقت دو نوع کلیدی و هوشمند دارد. قفل اساسی ترین عامل است که امنیت درب ضد سرقت را حفظ می کند.

  • قفل های کلیدی

قدیمی ترین نوع قفل، قفل کلیدی است. چون قفل های کلیدی قیمت پایین تری دارد، رایج تر است. برای حفظ امنیت تعداد زبانه های قفل و نوع مغزی اهمیت دارد. نکته ایی که وجود دارد این است هر چه قدر تعداد زبانه ها بیشتر باشد، کار برای سارقین سخت تر می شود، در نتیجه، قفل ایمنی بالاتری خواهد داشت. یکی دیگر از فاکتورهای بالا بودن امنیت کیفیت مغزی آن است.

  • قفل های هوشمند

از جدیدترین قفل های ضدسرقت، قفل های هوشمند است. برای باز کردن قفل های درب ضد سرقت، از کلید استفاده می شود. درون قفل های هوشمند سیستمی قرار داده شده است که اگر کارت مخصوص را در مقابل صفحه هوشمند آن قرار دهیم یا با لمس اثر انگشت فردی که از قبل برای سیستم تعریف شده باشد باز می شود. در صورت قطع شدن برق، منبع تغذیه ایی درون اسکلت آن قرار داده شده است که کار خود را به درستی انجام دهد و بدون لمس اثر انگشت یا کارت، باز نخواهد شد. برخی از قفل های هوشمند قابلیت ثبت ورود و خروج دارند و به همین دلیل در ادارات و مکان های مهم از آن استفاده می شود.

مزایای درب ضدسرقت

  • درب ضدسرقت در برابر زمین لرزه و آتش سوزی مقاوم است و مانند درهای معمولی به راحتی تخریب نمی شود.
  • به دلیل چندلایه بودن اسکلت در مقابل انواع فشارها، اهرم کردن، برش ها و دیگر خسارت ها مقاوم است و مانع از آسیب در می شود.
  • به دلیل موادی چون پشم سنگ نسوز در ساختار درونی آن وجود دارد باعث می شود تا در مقابل صدا و هوا عایق شود و آرامش بیشتری را برای افراد به وجود آورد.

جمع بندی

  1. در این مقاله، با ساختار کلی درب ضدسرقت آشنا شدیم، و انواع این درها را از نظر قفل و کشور سازنده معرفی کردیم.
  2. در صورتی می توان در را ایمن نامید، که یک قفل مطمئن و ضدسرقت روی آن نصب باشد.
  3. بعضی از قفل های هوشمند مجهز به سیستم ورود و خروج افراد است که برای ادارات و مکان های مهم مناسب است.
  4. در بازار ایران سه مدل درب ضدسرقت ترکیه ایی، ایرانی و چینی موجود است.
  5. درب ضدسرقت همچنین به عنوان عایقی برای صدا و رطوبت استفاده می شود.
  6. ما در این مقاله توضیحاتی در مورد ایمنی سازی درب آپارتمان ارائه دادیم.نرم افزار شارژ ساختمان وب اسکان این امکان را به ساکنین می دهد تا شارژ خود را بتوانند به سهولت پرداخت کنند.

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha