سیستم های امنیتی ساختمان


در بسیاری از ساختمان ها و محله ها از نیروهای نگهبانی انسانی برای حفظ امنیت مجتمع خود استفاده می کنند. با اینکه وجود نیرو های نگهبانی برای ایجاد امنیت وپیشگیری از سرقت ساختمان بسیار مفید است اما با این حال بهتر است برای حفظ امنیت داخلی ساختمان و واحد های آپارتمانی از سیستم های امنیتی ساختمان استفاده نمایید. در این مطلب از سوی وب اسکان، نرم افزار شارژ ساختمان، به معرفی رایج ترین سیستم های امنیتی ساختمان می پردازیم.
حفظ امنیت منزل و واحد های ساختمانی از نظر حفظ امنیت آرامش جانی و مالی ساکنین آن بسیار اهمیت بالایی دارد از این رو به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با وب اسکان همراه باشید
.


دوربین های مداربسته 
سیستم های امنیتی که در ساختمان ها استفاده می شوند بسیار متنوع و مختلف می باشند، اما یکی از پراستفاده ترین این سیستم های امنیتی دوربین های مدار بسته هستند که در اماکن مختلف استفاده می شوند. دوربین های مدار بسته نسبت به سایر سیستم های امنیتی و حفاظتی قیمت پایینتری دارند و در عین حال کاربردی هستند اما مسئله مهم در استفاده از دوربین های مدار بسته، نوع دوربین و نیز محل نصب آن می باشد که به روی عملکرد آن مستقیما تاثیر گذار می باشد. با توجه به نوع محیط و وسعت آن، باید در مورد انتخاب نوع دوربین و تعداد  آن تصمیم گیری کنید. پس از مسئله انتخاب دوربین، محل نصب دوربین ها یک مسئله بسیار مهم است و می تواند امنیت منزل و یا محیط کار شما را کاهش و یا افزایش دهد. در ادامه به برخی از مکان های مناسب نصب دوربین مدار بسته اشاره می کنیم.

 
درب های ورودی و خرجی
از آنجا که درب های ورودی و خروجی ساختمان از جمله مناطقی است که افراد غریبه و یا ساکنین جهت ورود و خروج ساختمان از آن عبور می کنند، در نتیجه برای حفظ امنیت ساختمان مکان مناسبی برای نصب دوربین مدار بسته هستند. دوربینی که برای این گونه مناطق انتخاب می کنید باید دارای کیفیت تصویر بالایی باشد و در ناحیه ای نصب شود که به طور کامل درب ها را پوشش دهد. 


آسانسور
می توانید در آسانسور ها هم دوربین مدار بسته نصب کنید و از این طریق از حوادثی که ممکن است در آسانسور رخ دهد جلوگیری کنید. این مورد در مورد ساختمان هایی با واحد بالا که دارای واحد های تجاری و یا اداری هستند بیشتر توصیه می شود زیرا در این گونه ساختمان ها عبور و مرور افراد متفرقه بیشتر می باشد.


پارکینگ ساختمان
از آنجا که محل پارک و نگهداری خودرو های ساکنین ساختمان در قسمت پارکینگ می باشد، لذا استفاده از دوربین های مدار بسته در این گونه اماکن می تواند امنیت را در ساختمان ها افزایش دهد. محل نصب دوربین در پارکینگ ها باید به گونه ای باشد که به درب های ورودی و خروجی پارکینگ دید کامل داشته باشد. 


مشخصات دوربین مدار بسته مناسب
دوربین مناسب هر مکان و ساختمانی متفاوت می باشد و افراد باید با توجه به میزان نور، متراژ و دیگر خصوصیات موقعیت ساختمان خود دوربین مناسب برای نصب را انتخاب و تهیه کنند اما یک دوربین مدار بسته باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند امنیت محیط ساختمان را تامین کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد
دوربین مدار بسته ای که برای نصب در هر نوع مکانی انتخاب می کنید باید دارای کیفیت تصویر مناسب باشد به طوری که بتواند چهره افراد را با جزئیات کامل نمایش دهد. این مورد به خصوص در دوربین هایی که در درب های ورودی و خروجی ساختمان و یا پارکینگ نصب می گردند، حائز اهمیت می باشد

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید دوربین های مدار بسته باید به آن توجه کنید، ویژگی دید در شب است. دوربین مدار بسته باید دارای سنسور های مخصوص دید در شب باشد به طوری که در تاریکی هم بتواند تصاویر را به صورت واضح ثبت نماید

در صورتی که دوربین مدار بسته دارای قابلیت ضبط صدای دو طرفه باشد، به حفظ امنیت کمک بیشتری می کند
.

 
چراغ ها و وسایل روشنایی
یکی دیگر از سیستم های حفاظتی که می توانید در ساختمان استفاده کنید، چراغ ها و وسایل روشنایی هستند. بهتر است که تمامی قسمت های کور ساختمان نظیر حیاط، زیر راه پله ها، پارکینگ، راهرو ها و ... توسط چراغ ها و وسایل روشنایی پوشش دهید در این صورت رفت و آمد افراد متفرقه به این گونه نواحی به خوبی مشاهده و کنترل می شود.


دزدگیر ها و هشدار های زنگ دار
از دیگر تجهیزات حفاظتی که می توانید در منازل و ساختمان ها از آن استفاده کنید سیستم های هشداردهنده و دزدگیر ها هستند که در انواع مختلفی وجود دارند. این گونه سیستم های حفاظتی تنظیماتی دارند که می توانید تعیین کنید که دستگاه به چه چیزی حساسیت داشته باشد  و در چه زمانی آلارم دهد. هم چنین برخی از مدل های دزدگیر ها، می توانند در زمان های ضروری علاوه بر روشن کردن هشدار و آلارم، با شماره ذخیره شده در حافظه آن ها به طور خودکار تماس بگیرند.

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha