وکیل ملکی کیست و چه کاری انجام می دهد؟

بسیاری از افراد اطلاعات کاملی در زمینه املاک ندارند و از این رو زمانی که مشکلی در زمینه ملک داشته باشند نمی توانند به خوبی از حق خود دفاع کنند. وکیل ملک در این موارد می تواند حکم ناجی را برای افراد داشته باشد. وکیل ملک فردی است که دارای اطلاعات کاملی در تمامی زمینه های ملکی است از این رو می تواند در تمامی زمینه های ملکی از جمله خرید و فروش به شما کمک کند.

در این زمینه یک سوال اساسی پس می آید که وکیل ملک با وکیل دادگستری چه تفاوتی دارند؟

وکیلان دادگشتری در تمام زمینه های قانونی فعالیت دارند اما یک وکیل ملک با توجه به اینکه تنها در زمینه ملک کار می کند، دارای اطلاعات دقیق تر و کامل تری در این زمینه نسبت به وکلای دادگستری می باشد. یک وکیل ملک با انواع دعاوی ملکی از جمله وراثت، وقف، موجر و مستاجر، دخل و تصرف و بسیاری از موارد ملکی سر و کار دارد ولی یک وکیل دادگستری با مسائلی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، خانواده و … سرو کار دارد.

کار وکیل ملک چیست؟

یک وکیل ملکی می تواند به شما در تمامی زمینه های معاملات ملکی نظیر خرید و فروش، معاوضه و ... و همینطور دعاوی ملکی کمک کند.

اکثر افرادی که اطلاعات کافی در زمینه ملکی ندارند، در زمینه های معاملات ملکی ترس گرفتار شدن در دام سودجویان و دلالان و کلاهبرداران ملکی را دارند.

در زمینه معاملات ملکی افراد سودجو فراوانی وجود دارند که باعث فریب خریداران و یا فروشندگان مسکن که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند می شوند. در این زمینه می توانیم به خرید و فروش مسکن با قیمتی متفاوت با قیمت اصلی ملک و یا فروختن یک ملک به چندین نفر اشاره کرد. بنابراین اگر شما اطلاعات کافی در زمینه ملک ندارید می توانید معاملات ملکی خود را به وکلای ملکی واگذار کنید.

در کنار وکلای ملکی شما می توانید یک معامله خوب و حساب شده داشته باشید.

حال یک سوال اساسی تر مطرح می شود، وکیل ملکی خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد و ما چگونه یک وکیل ملکی خوب را تشخیص دهیم؟

یکی از مهم ترینه ملاک های سنجش وکیل ملکی خوب، میران تجربه و سابقه کاری است که در این زمینه دارد. قطعا وکلایی که در این زمینه دارای شهرت خوبی هستند و دارای پرونده های ملکی موفق زیادی هستند یکی از گزینه های انتخاب مناسب برای انتخاب وکیل ملکی می باشند.

برخی از وکلا با راهنمایی موکل خود در واقع بیشتر او را دچار ابهام می کنند. یکی دیگر از ویژگی های وکیل ملکی خوب، این است که بتواند تمامی مسائل و چالش های موجود و همینطور راه حل ها را به موکل خود توضیح دهد و تفهیم کند.

 

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سایت جامع مدیریت آپارتمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت ساختمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha