مواردی که باید در خرید آپارتمان به آن توجه کنیم

هر خریدی نیازمند در نظر گرفتن برخی جزئیات است تا یک خرید موفق و رضایت بخش باشد. خرید واحد های آپارتمانی نیز مانند هر خرید دیگری نیازمند توجه و دقت به برخی موضوعات است که اگر به آن ها توجه نشود ممکن است نارضایتی هایی در خرید به وجود بیاید خصوصا زمانی که شما واحد های آپارتمانی را برای سکونت خریداری می کنید باید بیشتر به این نکات توجه نمایید زیرا این مسئله مستقیما با آسایش شما در ارتباط می باشد.

قبل از هر چیزی، باید مقدار هزینه ای که می توانید برای خرید واحد های آپارتمانی متحمل شوید را مشخص کنید. بدیهی است که میزان هزینه به روی کیفیت واحد خریداری شده بسیار موثر می باشد.

تعداد اتاق های واحد آپارتمانی

یکی از نکاتی که توجه به آن در خرید آپارتمان برای افراد به خصوص خانواده های صاحب فرزند بسیار مهم است تعداد اتاق های آپارتمان می باشد. اگر تعداد اتاق های خواب آپارتمان به نسبت جمعیت شما کم تر می باشد، قطعا نیازدارید که آپارتمان دیگری را انتخاب کنید زیرا در صورت خرید یک آپارتمان کوچک، پس از مدتی مجبور به ترک و تعویض آپارتمان خواهید شد که همین موضوع خود دردسر هایی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

واحدی که قصد خرید آن را دارین طبقه چندم آپارتمان است؟

این موضوع بیشتر در ساختمان هایی که فاقد آسانسور هستند حائز اهمیت می باشد. در چنین ساختمان هایی باید در نظر داشته باشید که طبقه های بالایی سختی رفت و آمد و بالا رفتن از پله ها را دارند. البته قیمت چنین واحد های آپارتمانی به نسبت سایر ساختمان های دارای آسانسور و یا حتی طبقات پایین تر کم تر می باشد، بنابراین اگر محدودیت در پرداخت هزینه برای خرید دارید، و از طرفی مشکلی با رفت و آمد از طریق راه پله را ندارید می توانین چنین واحد هایی را انتخاب کنید.

البته در ساختمان هایی هم که دارای آسانسور هستند این مسئله مهم است زیرا ممکن است به دلایل مختلفی گاهی آسانسور به طور موقت از کار بیفتد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که واحد هایی که در طبقه های بالاتر قرار دارند دارای ویو جذاب تری نیز هستند.

محل قرار گیری سرویس بهداشتی

سرویس های بهداشتی یکی از قسمت های پر استفاده واحد های آپارتمانی هستند بنابراین باید به محل قرار گیری این قسمت در آپارتمان توجه شود. برای راحتی در استفاده، این مکان باید نزدیک به اتاق خواب بنا شده باشد و از طرفی هم خیلی در معرض دید نباشد و در میانه سالن قرار نگرفته باشد.

آشپزخانه قلب خانه است

آشپزخانه یکی از قسمت های مهم خانه می باشد که می تواند در زیبایی آپارتمان تاثیر چشم گیری داشته باشد. این که آپارتمان در کجای خانه باشد، شامل چه امکاناتی نظیر هود، گاز صفحه ای، کابینت و.. باشد و حتی اینکه دارای هوا کش و پنجره باشد یا خیر، همگی مسائل مهمی است که بیشتر خانم ها توجه ویژه ای به آن دارند.

پارکینگ و انباری قسمت های مهمی که خیلی دیده نمی شوند

پارکینگ و انباری واحد های آپارتمانی جزو آن دسته از قسمت هایی می باشد که افراد خیلی به آن توجه ندارند و همین برای آنان دردسر ساز می شود. در صورتی که شما ماشین شخصی دارید قطعا برای محافظت از ماشین خود نیاز دارید تا واحدی که خریداری می کنید دارای پارکینگ باشد. از طرفی انباری آپارتمان قسمتی است که می تواند وسیله های اضافه شما را پوشش دهد و این قسمت هم در آپارتمان ها بسیار پرکاربرد است.

از کیفیت مصالح به کار رفته در ساخت آپارتمان غافل نشوید

معمولا آپارتمانی هایی را مشاهده نموده اید که با توجه به دارا بودن متراژ مناسب، محل قرارگیری خوب و ظاهری زیبا، قیمت پایین تری نسبت به واحد های مشابه خود دارند. این گونه واحد های آپارتمانی معمولا از مصالحی ساخته شده اند که کیفیت مناسب را نداشته و پس از مدت کوتاهی با خرابی های قسمت های مختلف و هزینه های گزافی که باید برای رفع و تعمیر این خرابی ها بپردازید مواجه می شوید.  بنابراین زمان خرید واحد های آپارتمانی حتما توجه کنید که ساختمان از مصالح با کیفیت ساخته شده باشد و استحکام بالایی داشته باشد تا امنیت افرادی که قرار است در آن زندگی کنند را تامین کند.

محل آپارتمان و همسایه ها

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید هرگونه ملک به خصوص واحد های آپارتمانی باید به آن توجه کرد همسایه هایی هستند که در ساختمان شما زندگی می کنند. این مسئله می تواند گاهی حتی موجب سلب آرامش افرااد گردد و آن ها را مجبور به ترک و تعویض محل زندگی خود کند. از دیگر مسائل مهم در خرید آپارتمان، محل قرار گیری آن است. به این نکات توجه کنید که ساختمانی که قصد دارید در آن واحدی را خریداری کنید دسترسی آسان به خیابان و ایستگاه تاکسی و یا مترو و هم چنین مراکز خرید را داشته باشد. 

 

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سایت جامع مدیریت آپارتمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت ساختمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha