آسانسور و بالابر های عجیب در جهان

همه روزه میلیون ها نفر از مردم از آسانسور در خانه و محل کار خود استفاده می کنند بدون اینکه حتی متوجه شوند که برخی از آسانسورها دارای وضعیت تفریحی منحصر به فرد هستند. مثلا کاملاً از شیشه ساخته شده و یا رکورد بالاترین ارتفاع  و یا سرعت بالا را دارند  و طراحی غیر استاندارد و یا ساختار درون  آکواریوم دارند. آسانسورهای آینده تنها به مهندسی و تخیل معماری محدود نمی شوند. برخی از آسانسورهای منحصر به فرد قادر به جذابیت با ظاهر غیر استاندارد خود هستند ، در حالی که برخی دیگر بسیار ترسناک هستند. اگر شما نیز دوست دارید از آسانسورها استفاده کنید و از مکانهای غیر معمول بازدید کنید ، حتماً در برنامه سفر خود از یکی از شگفت انگیزترین آسانسورهای کره زمین بازدید کنید.

 

آکوادوم ، آلمان

آسانسور منحصر به فرد آکوادوم را می توان در هتل رادیسون در برلین مشاهده کرد. ویژگی اصلی آسانسور طراحی بی نظیر آن است. مجهز به یک آکواریوم عظیم استوانه ای با هزاران ماهی رنگارنگ. ارتفاع آکواریوم 25 متر و محیط اطراف آن حدود 900000 لیتر است. در طول صعود و نزول ، آسانسور به معنای واقعی کلمه در داخل آکواریوم غول پیکر حرکت می کند ، بنابراین افراد موجود در آن می توانند ماهی گرمسیری را تماشا کنند.

ماهیهای عجیب و غریب در آکواریوم آسانسور نیاز به مراقبت ویژه دارند ، بنابراین در هتل برلین دو غواص مسئول تغذیه روزانه ماهی ها هستند. آکواریوم عظیم استوانه ای از شیشه آکریلیک ساخته شده است. قطر آن 11 متر است. این اندازه چشمگیر  این آسانسور را به عنوان بزرگترین استوانه شیشه ای اکریلیک در جهان تبدیل کرده است .

 طبق محاسبات ، ساخت آسانسور تقریباً 13 میلیون یورو هزینه داشته است.  نه تنها این آسانسوربه عنوان یک عنصر عملی ساختمان بلکه برای تزئین داخلی نیز عمل کند.

 

بیلونگ ، چین

بایلونگ در قلمرو چین یکی از زیباترین ذخایر طبیعت . آسانسور در کنار یکی از کوه های زیبا نصب شده است. این باعث می شود بازدید کنندگان از طبیعت به سکوی مشاهده که در ارتفاع 360 متری است ، برسد. آسانسور دارای کابین دو طبقه است و می تواند تا 50 نفر را به صورت منحصر به فرد حمل و نقل کند. ویژگی اصلی آسانسور دیوارهای شفاف و کف شیشه ای است. سفر با آسانسور بایلونگ یک ماجراجویی واقعاً خیره کننده است

 

آسانسور همچواند ، سوئیس

آسانسور که در سوئیس واقع شده است ، مطمئناً برای گردشگرانی که تنش عصبی را دوست دارند خوش آیند خواهد بود. این آسانسور در سال 1905 ساخته شده است و در محیط لوسرن ، نزدیک دریاچه لوسرن واقع شده است. این آسانسور مسافران را تا سمت سکوی مناظر زیبا که در ارتفاع 153 متری قرار دارد ، بالا می برد.

 

آسانسور در برج ایفل ، فرانسه

آسانسور در برج ایفل ، برج آیفل فرانسه احتمالاً یکی از معروف ترین دیدنی های جهان است. این مکان از  موزه ها و رستوران ها تشکیل شده است. برای راحتی بازدید کنندگان این برج به آسانسورهای زیبایی مجهز شده. در کل پنج دستگاه آسانسور در دسترس بازدید کنندگان است. اولین آسانسورها بیش از 110 سال پیش افتتاح شدند. طبق آمار ، سالانه حدود 6 میلیون گردشگر از برج ایفل بازدید می کنند.

 

آسانسور گردان اسکاتلند

آسانسور گردان اسکاتلند در اولین نگاه به چرخ ، به سختی می توان گمان کرد که این ساخت و ساز پیچیده با شکل غیر معمول و اندازه چشمگیر یک آسانسور معمولی است. در واقع ، آسانسور کشتی قابل چرخش منحصر به فرد است که دو کانال را به هم متصل می کند - تفاوت ارتفاع بین این کانال ها 24 متر است ، بنابراین آسانسور گردان اصلی وسیله ای ایده آل برای اتصال آنها است.

 

آسانسور بدون کف ، انگلیس

  تمام افراد وقتی وارد  این آسانسور می شوند زیر پایشان را  نگاه نمی کنند. در مرکز خرید مشهور لندن ، چنین افراد بی توجهی می توانند ترسناک وحشتناکی را تجربه کنند. دلیل این امر آن است که یکی از آسانسورهای این مرکز خرید 'کف ندارد. البته فقدان کف فقط یک توهم نوری است که توسط اندرو واکر نقاش با استعداد ایجاد شده است.

 

آسانسور دید آسمان، سوئد

غیر معمول ترین آسانسور در سوئد را می توان در استکهلم یافت. یک آسانسور اصلی که در ضلع جنوبی ساختمان کروی گلوبن آرنا واقع شده است. بزرگترین سازه کروی جهان است که آسانسور دایره ای اصلی  حتی آن را جذاب تر می کند. آسانسور دید آسمان مجموعه ای از دو گوندولا شیشه ای است که از امتداد دیوار جنوبی زمین ورزش های کروی می گذرد .

 

آسانسور دروازه غرب ، ایالات متحده

یکی از جاذبه های اصلی سنت لوئیس ، یادبودی با نام نمادین "دروازه غرب" است - یک طاق بلند و زیبا ، که در بالای آن سکوی مشاهده قرار گرفته است. تنها یک راه برای صعود وجود دارد - آسانسور ویژه. آسانسور "قطار" متشکل از هشت اتومبیل است که در هر کدام از 5نفر یک نفر می تواند رانندگی کند.

اسانسور سانت جاستا پرتغال

یکی از نقاط دیدنی لیسبون ، آسانسور قدیمی است. این آسانسور قدیمی باورنکردنی زیبا ، که در سال 1901 افتتاح شد ، یکی از خیابان های منطقه شهر بایاکسا را متصل می کند. ، ارتفاع آن 45 متر است کابین آسانسور بسیار بزرگ است و می تواند تا 20 نفر را در خود جای دهد.

 

آسانسور هیدرولیک در لوور فرانسه

این آسانسور چندین سال یکی از پر بازدیدترین موزه های جهان بوده است. شما می توانید از نمایشگاه های ارزشمند تاریخی و هنری دیدن کنید. یکی از اصلی ترین ویژگی های موزه مشهور جهان ، آسانسور هیدرولیک فوق العاده مدرن است که بازدید کنندگان را از طبقه زیرزمین موزه به طبقه اول منتقل می کند.

 

آسانسور لاسردا، برزیل

یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی شهر سالوادور است. این مرکز تجاری را با شهر قدیمی متصل می کند.  ارتفاع برج 72 متر است. آسانسور دارای 4 کابین بزرگ است که هر یک از آنها می توانند 32 نفر را در خود جای دهند. از آنجا که آسانسور متعلق به سیستم حمل و نقل عمومی شهری است ، شخص باید هزینه سفر را بپردازد.

 

موزه مرسدس بنز ، آلمان

گردشگرانی که از موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت بازدید می کنند ، فرصتی برای دیدن یکی از برجسته ترین آسانسورهای جهان دارند. در تالار مرکزی موزه ، ریل های عمودی به دیوارها ثابت شده اند كه روی آنها آسانسورهایی ، كه شبیه كپسول های بزرگ فلزی هستند ، نصب شده اند. برای بالا رفتن از طبقه همکف موزه تا آخرین طبقه ، آسانسور کمتر از 30 ثانیه طول می کشد. فرم خاص و طراحی داخلی کابین ها ی این آسانسور حیرت انگیز است

 

آسانسور ، ترکیه

شهر ازمیر ترکیه دارای آسانسور است. آسانسور در منطقه شهر کوناک واقع شده و یکی از دیدنی ترین نقاط دیدنی شهری است. تاریخچه ساخت این آسانسور که در سال 1907 افتتاح شد بسیار جالب است. این آسانسور به ابتکار یکی از تاجران ثروتمند محلی که می خواست محله کاراتتاش را باه قله دامنه کوه وصل کند ، ساخته شد

 

مرکز آسانسور لانگ آیلند ، ایالات متحده

برای بازدید از آسانسور واقع در مرکز تجاری لانگ آیلند در نیویورک ، تریلرهای آسانسورهای غیرمعمول توصیه می شود. آسانسور منحصر به فرد از دیرباز یک جاذبه مشهور بوده است. آسانسور با یک فضای داخلی منحصر به فرد طراحی شده توسط نقاشان معروف مدرن طراحی شده است. کف آسانسور از پارکت فرسوده قدیمی تقلید می کند و دیوارهای آن به شکل غیرمعمول با رنگهای روشن رنگ شده است.

 

برج آسمان آسانسور ، نیوزیلند

برج افسانه‌ای رادیو و تلویزیون آسمان یکی از نقاط دیدنی اوکلند است. بازدید کنندگان آن فرصتی عالی برای رانندگی با آسانسور شیشه ای شیک و لذت بردن از چشم انداز شهر از ارتفاع 196 متر دارند. آسانسور برج آسمان قطار پر سرعتی است و بازدید کنندگان را تنها در 40 ثانیه به آخرین طبقه آسمان خراش می برد. وقتی قسمت شفاف کف را نگاه می کنید و در هنگام صعود به پایین نگاه می کنید ، به نظر می رسد که در پرتگاه قرار گرفته اید

http://www.orangesmile.com/extreme/en/exotic-elevators/index.htm

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha