کرونا (coronavirus)در آپارتمان شما: چگونه ایمن بمانید

 

وب اسکان چندین دستورالعمل در مورد چگونگی به حداکثر رساندن پیشگیری و به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض شما مخاطبی محترم قرار می دهد :

 

برای ساکنان آپارتمان ، که دارای فضاهای مشترک ،  صندوق پستی ، لابی ها ، سطل های زباله و تعداد زیادی دستگیره در هستند ، حفظ ایمنی و تمرین عادات پیشگیری کمی دشوار است. از بهداشت شخصی گرفته تا نحوه مدیریت آپارتمان که  انتظار دارید ، در ادامه عموم نکات مهم و پیشنهادات و دستورالعملهای مستقیم  وب اسکان برای پیشگیری از ابتلا به covid19 coronavirus  به شرح ذیل ارائه شده است.

 

1. دستان خود را بشویید

بعد از لمس شخص دیگری یا سطح مشترک ، دستان خود را بشویید. دستان خود را قبل و بعد از لمس یا تهیه غذا بشویید. دستان خود را بعد از استفاده از دستشویی بشویید. دست های خود را بعد از سرفه ، عطسه بشویید. هنگام بیرون آمدن از خانه ، دستان خود را بشویید.

با پوشاندن تمام سطوح دستان خود را بشویید و آنها را به هم بزنید تا خشک شوند. هنگام شستشو ، حداقل 20 ثانیه با صابون و آب مالش دهید. کارشناسان دو بار آواز خواندن "تولدت مبارک" را توصیه کرده اند. اگر از این کار خسته شده اید ، ترانه های دیگر را با گروه کر 20 ثانیه ای امتحان کنید.

اگر صابون و آب در دسترس نیست ، با استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده 60 تا 95 درصد الکل و پیروی از دستورالعمل های ذکر شده ، دستان خود را ضد عفونی کنید.

 

کرونا (coronavirus)در آپارتمان شما: چگونه ایمن بمانید

 

2. از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید

این بدیهی به نظر می رسد. اما از آنجا که شما هرگز نمی دانید که بیمار است ، به طور کلی تماس را در اتوبوس یا مترو به حداقل برسانید. به جای تکان دادن دست یا ضربه زدن به مشت ، آرنج را لمس کنید ، یا اصلاً مودبانه از دست دادن خودداری کنید. سعی کنید از لمس کردن سطوح مشترکی که دیگران در مکانهای عمومی و ساختمان آپارتمان یا مناطق مشترک ، جلوگیری کنید. غذا و نوشیدنی را به اشتراک نگذارید.

 

3. از لمس کردن صورت خودداری کنید

مهم نیست که چقدر تلاش کنید ، می خواهید سطوح غیر بهداشتی یا افراد را لمس کنید. برای جلوگیری از آلوده شدن خود ، تمام تلاش خود را بکنید تا از تماس با چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید ، زیرا اینها اصلی ترین نقاط ورود به بیماری هستند.

 

4- دهان خود را بپوشانید

اگر باید سرفه یا عطسه کنید ، دهان خود را با دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله که یک درپوش دارد بیندازیذد. همین کار را برای بینی انجام دهید. اگر دستمال ندارید ، در آستین سرفه یا عطسه کنید

 

5- می توانید ماسک نزنید

 افرادی که بیمار نیستند می توانند از ماسک های محافظ صورت استفاده نکنند ، زیرا ماسک ها در حفظ ویروس بسیار کوچک موثر نیستند. ماسک صورت فقط برای افرادی است که از قبل علامت گذاری کرده اند تا از شیوع این بیماری به دیگران جلوگیری کنند. تنها استثنا برای کارمندان مراقبت های بهداشتی یا سایر ارائه دهندگان پزشکی است.

 

6. تمیز و ضد عفونی کنید

برای حفظ محیط سالم آپارتمان خود را مرتب ، تمیز و منظم نگه دارید. مرتباً نظافت و بهداشت را با استفاده از مواردی مانند اسپری و دستمال مرطوب بر روی سطوح  از جمله میز ، رومیزی ، میز کار ، وسایل حمام ، توالت ، دستگیره یخچال ، وسایل آشپزخانه ، کلیدهای روشنایی ، ریموت تلویزیون ، تلفن های همراه ، صفحه کلید رایانه  تمیز کنید.

 

7. ا احتکار نکنید

اگرچه بعید به نظر می رسد ، ممکن است شما در آپارتمان خود بخوبی قرنطینه شوید ، یا حتی فقط بیمار باشید و خود قرنطینه شوید. برای آن سناریو ، که نباید بیش از دو هفته بیشتر طول بکشد ، باید چند مورد اساسی را جمع آوری کنید (اما احتکار نکنید):

کرونا (coronavirus)در آپارتمان شما: چگونه ایمن بمانید

کالاهای غیر قابل خوردن مانند گوشت کنسرو ، ماهی ، لوبیا ، سوپ ، آبگوشت و خورش ، میوه و سبزیجات و شیر کنسرو یا پودر آماده سرو اقلامی مانند کره بادام زمینی ، ژله ، کراکر ، آجیل ، میوه های خشک T غذای کودک و غذای حیوان خانگی ، بطری آب ، آب میوه و مایعات ،خمیر دندان ، کاغذ توالت ، دستمال کاغذی، لوازم زنانه ، پوشک ، مواد شوینده و ضد عفونی کننده لباس ، ضدعفونی كننده دست حداقل 60 درصد الكل ، داروهای بدون نسخه سرماخوردگی و آنفولانزا

 

محافظت در آپارتمان شما

هنگامی که شما در یک فضای عمومی مانند یک آپارتمان یا مجتمع زندگی می کنید ، محافظت از کرونا عمومی تر می شود. اقدامات احتیاطی فرقی نمی کند زیرا شما را ترغیب می کند که در منزل خود بسر ببرید ، اما تفاوت در این است که کنترل همه آنچه اتفاق می افتد دست شما نیست.

 

در اینجا چند پیشنهاد برای محافظت از محافظت ا کرونا ارائه شده است.

 

1. ضد عفونی کننده دستی را در همه جا در دسترس قرار دهید

در تمام محل های لابی یا محل های مشترک خود مایع دستشویی یا ظرفشویی برای شستن ندارید ، بنابراین ساختمان شما باید ضد عفونی کننده دستی را در همه جا - روی میز ، سالن بدنسازی ، با صندوق پستی - فراهم کند و ساکنان ، کارمندان و بازدید کنندگان را ترغیب کند که از آن استفاده کنند. .

 

2. خیلی تمیز و ضد عفونی کنید

 سطوح پر رفت و آمد در مناطق مشترک باید تمیز و ضد عفونی شوند و باید چندین بار در روز این کار تکرار شود. به ساکنین آموزش داده شود که در مکانهایی مانند میز ، سرویس بهداشتی لابی ، اتاق بازی ،  آسانسور ، دستگیره درب ، سطوح لمس شده را ضد عفونی کنند. کلیه تحویل ها ی پستی باید برای در لابی باقی مانده و به از ضدعفونی به  آپارتمان منتقل شوند.

 

3. زباله ها را ببندید

تمام سطل های زباله ، چه سطل زباله پلاستیکی در فضای باز و چه سطل زباله لابی ، باید دارای درب باشند که باید بسته نگه داشته شود. هیچ کس دوست ندارد ، دستمال های استفاده شده را که روی زمین افتاده ، بردارد.

 

4- اگر بیمار هستید عبور و مرور نکنید

مدیر آپارتمان باید سیاست های انعطاف پذیر را اجرا کند. مدیریت باید درخواست کند که در صورت علائم بیماری عبور و مرور نکنند.

 

5- شفاف و رک باشید

اگر اعتقاد دارید که احتمالاً با کورونا ویروس درگیر شده اید ، باید به مدیر ساختمان هشدار هید ، به خصوص اگر از مناطق مشترک استفاده کرده اید. از این طریق سایر ساکنان می توانند مطلع شوند و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.  حتی با وجود تمام موارد احتیاطی ، هنوز هم احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد. این مراحل را همان لحظه ای که شروع به احساس بیماری می کنید ، دنبال کنید حتی اگر فقط احساس سرماخوردگی دارید.

 

1. در خانه بمانید

مگر در مواردی که پزشک خود را نیاز دارید یا به بیمارستان بروید ، در آپارتمان خود بمانید و بیرون نروید. به محل کار ، مدرسه یا مناطق عمومی نروید. سعی کنید از حمل و نقل عمومی ، تاکسی یا مسافرت خودداری کنید. نه تنها دیگران را آلوده نخواهید کرد بلکه هرچه بیشتر در خانه بمانید و استراحت کنید سریعتر بهبود می یابید. در صورت لزوم از غذا و اقلام شخصی استفاده کنید.

 

2. خود را از دیگران در خانه جدا کنید

به بهترین وجه ممکن ، در یک اتاق بیمار معین بمانید و از افراد دیگر دوری کنید. جدا از دیگران بخورید.  همچنین از تماس با حیوانات خانگی خودداری کنید.

 

3. وسایل خانگی یا شخصی را به اشتراک نگذارید

عینک نوشابه ، بشقاب ، ظروف نقره ، بشقاب و پتو ، حوله را برای استفاده و مصارف خود بگذارید. آنها را بعد از هر بار استفاده با صابون و آب تمیز کنید.

 

4- ماسک بپوشید

همانطور که در بالا ذکر شد ، فقط افرادی که بیمار هستند (یا افرادی که مراقب کسانی هستند که بیمار هستند) نیاز به ماسک صورت دارند. اگر بیمار هستید ، ماسک  بپوشید یا اگر به پزشک خود مراجعه می کنید.

 

5- هنگام سرفه یا عطسه ، دهان خود را بپوشانید ، دستان خود را بشویید

کرونا (coronavirus)در آپارتمان شما: چگونه ایمن بمانید

6. حتی بیشتر تمیز و ضد عفونی کنید

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، آپارتمان خود را ضد عفونی کنید ، هر روز این کار را انجام دهید.

 

7. قبل از مراجعه به پزشک تماس بگیرید

به علائم خود توجه داشته باشید و در صورت لزوم به دنبال مراقبت پزشکی باشید. قبل از رفتن ، به آنها زنگ بزنید تا به آنها اجازه دهید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از آلوده شدن و در معرض دید دیگران انجام دهند. اگر گمان می کنید فقط سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید ، مراجعه به پزشک مجازی را در نظر بگیرید. قبل از رسیدن ، آنها را از علائم خود مطلع کنید.

 

https://www.apartmentguide.com/blog/coronavirus-in-your-apartment/

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha