رشد شیب نمودار افزایش قیمت مسکن

برسی هایی که به روی قیمت مسکن در چند ماه اخیر انجام شده است، حاکی از آن است که قیمت مسکن در اردیبهشت ماه افزایش داشته و در چند ماه اخیر به اوج خود رسیده است. می توان گفت چنین افزایش قیمت مسکن در طی چند ماه در واقع بی سابقه بوده است.


ادامه مطلب

تحولات فروش مسکن در سال 98 به چه صورت خواهد بود؟

در سال 98 نوسانات فاجعه باری در قیمت مسکن به وجود آمد. کارشناسان افزایش قیمت مسکن در سال 98 را سی و چند درصد براورد کرده اند. در صورتی که این افزایش قیمت مسکن کنترل نشود، قدرت خرید مسکن از مردم سلب شده و در نتیجه بازار فروش مسکن با رکود مواجه خواهد شد.


ادامه مطلب

راهکار جدید برای فَک رهن ملک در تسهیلات مسکن

محمد حسن مرادی اعلام کرد: آن دسته از افرادی که به دلیل دریافت تسهیلات بانکی، سند واحد مسکونی آن‌ها در رهن بانک به عنوان وثیقه تسهیلات قرار گرفته است می‌توانند با شرایطی اقدام به تعویض وثیقه و خارج کردن ملک مورد نظر از رهن بانک کنند.


ادامه مطلب

پیشنهاد جدید وزارتخانه امور اقتصاد و دارایی برای حمایت از مستاجرین

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی از پیشنهاد جدید وزارتخانه امور اقتصاد و دارایی برای حمایت از مستاجرین خبر داد. طبق گفته ایشان پیشنهادی از سوی این وزارت خانه برای تشکیل صندوق حمایت از مستاجران به رئیس جمهور پیشنهاد شده است.


ادامه مطلب

آشفتگی بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی  با اشاره به افزایش قیمت مسکن در چند ماه اخیر گفت: دولت در چند سال گذشته برنامه عملیاتی برای حوزه مسکن نداشته و وزارت راه و شهرسازی را تنها گذاشته است. وبه دلیل کمبود مسکن و تقاضای بالای خریداران، بازار دچار به هم ریختگی شده، در این فضا سودجویان شرایط را برای گرانی کردن مسکن های خود مهیا می بینند، بنابراین می توان یکی از عوامل اصلی گرانی مسکن را کمبود تولید و عرضه آن دانست.


ادامه مطلب