همسایه یا مستاجران پر سر و صدا و مسئولیت صاحبخانه

 

سر و صدا یکی از رایج ترین شکایاتی است که صاحبخانه از مستاجرین دریافت می کند. کنترل سطح سر و صدا در یک ملک بسیار دشوار است زیرا بسیاری از صاحبخانه ها در واقع در آنجا زندگی نمی کنند. با این حال ، حقوق قانونی وجود دارد که صاحبخانه هنگام معامله با مستاجران پر سر و صدا دارا می باشد.

روش های زیادی در ایجاد سر وصدا وجود دارد ، و برخی از متداول ترین منابع شکایت صوتی شامل موارد زیر است که وب اسکان به بیان آن می پردازد:

موسیقی بلند با یا صدای تلویزیون بلند  ،  پیاده روی سنگین و دویدن وایجاد مزاحمت برای سایر ساکنین مجتمع مسکونی   ،  فریاد زدن  ، سر و صدای زیاد بعد از ساعت 10 شب ، سر و صدا  حیوانات خانگی ،  بازی ، دویدن یا فریاد زدن کودکان ، گریه کودکان  ، سر و صدا تجمع در جلوی یا پشت یک ملک   ، سر و صدای گروهی ، سر و صدا  همسایگان یا افرادی که مستاجر نیستند

ااا

بررسی شکایات

اگر مستاجر مزاحم سایر همسایگان در ملک اجاره ای باشد ، صاحبخانه نیز می تواند با توجه به اختیارات ملک نقش بسزایی را برای کنترل اوضاع ایفا نماید تا در صورت لزوم اقدام کند. صحبت با مستاجر ی که از او شکایت شده اولین قدم است. صاحبخانه ها باید جزئیات را به دست آورند: چه زمان سر و صدایی رخ داده است؟ چقدر سر و صدا طول کشیده است؟ آیا این اولین بار بوده که این  اتفاق افتاده است؟ آیا در مورد آن با مستاجر صحبت کرده اند؟

 این مستاجر ممکن است غافل باشند که مزاحمت برای دیگر همسایگان ایجاد کرده یا ممکن است ایرادش را نپذیرد. در هر صورت ، صاحبخانه  باید مستاجر را آگاه سازد که علیه آنها شکایت صوتی وجود دارد. اگر این اولین بار باشد  ، یک اخطار ممکن است کافی باشد.

همچنین بهتر است که صاحبخانه با سایر همسایگان موجود در ملک صحبت کرده و از آنها بپرسند که آیا صداهای بیش از حد بلند در این ملک شنیده اند یا خیر.

 

تداوم مشکل

صاحبخانه از حیث همکاری و تعامل برای ایجاد بستر و محیط آرام در مجتمع مسکونی باید در مورد اجتناب از سر و صدا و ساعات سکوت را در اجاره نامه خود قید کند. مستاجرانی که از آنها شکایت شده  ممکن است نیاز به یادآوری داشته باشند که نقض مکرر این مورد و  سر و صدا ، نقض قرارداد اجاره را به همراه دارد .

در مورد تخلف مكرر ، صاحبخانه می تواند اخطار به مستاجر ارائه دهد ، كه این امر به آنها الزام می كند تا رفتاری را كه باعث تخلف شده تا یك تاریخ مشخص كنار بگذارند یا در معرض اخراج از ملک قرار می گیرند. اگر سر و صدا بازهم  متوقف نشود ، ممکن است صاحبخانه  مجبور شود که مستاجر را بیرون کند. اگر رفتار آنها بر کیفیت زندگی سایر همسایه ها و  مستاجرین دیگر تأثیر می گذارد ، بهتر است به جای از دست دادن سایر مستاجران ، از استمرارحضور  این مستاجر خلاص شوید.

 

مستاجر یا همسایگان پر سر و صدا

در برخی شرایط ، منبع شکایت از مستاجر ممکن است خارج از کنترل صاحبخانه باشد. اگر مستاجر از سر و صدای خارج از ملک شکایت داشته باشد ، صاحبخانه می تواند به شما پیشنهاد دهد که مستاجر مستقیماً با فردی که صدا را ایجاد می کند صحبت کند. اگر شخص پر سر و صدا  پس از مواجهه با مستاجر هنوز رفتار خود را متوقف نکرده است ، صاحبخانه نیز می تواند برای نزدیک شدن به فرد تلاش کند. اگر شخص متخلف در یک مکان  اجاره زندگی می کند ، ایده خوبی است که با صاحبخانه او تماس بگیرید. او ممکن است بیشتر پاسخگو باشد زیرا نمی خواهد شهرت بدی در محله کسب کند.

اگر بازهم  چیزی تغییر نکرد ، ممکن است لازم باشد با مشاور حقوقی یا مجری قانون تماس بگیرید. این امکان وجود دارد که یک دستور برای کاهش  صدا اجرا شود ، به خصوص اگر سر و صدا بعد از یک ساعت مشخص باشد.

 

https://www.thebalancesmb.com/handling-the-noisy-neighbor-complaint-2125250

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha