لاکچری ترین و بی نظیر ترین چیدمان منزل

 

امروزه توجه به زیبایی چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی، بسیار بیشتر شده است و بسیاری از افراد در پی آن هستند که تا با کم ترین هزینه ممکن شیک ترین و آرامش

بخش ترین دکوراسیون را در منازل خود اجرا نمایند. در این مطلب از سوی وب اسکان، نکاتی را در مورد اصول چیدمان منزل بیان می کنیم.

حتما تا به حال بار ها برای شما اتفاق افتاده است که با ورودتان به منزل متوجه وسایل گران قیمت و بسیار شیک آن شده اید اما چیدمان منزل و اشتباهاتی که در نحوه چیدن این مبلمان و وسایل گران قیمت صورت گرفته است، باعث می شود فضای خانه کسل کننده شده و یا جذابیت لازم را نداشته باشد در واقع عدم توجه به اصول چیدمان منزل، موجب اتلاف زحمت و هزینه شما خواهد شد.

اما حتما اکنون می پرسید که چگونه می توان با صرف کم ترین وقت و هزینه به یک چیدمان اصولی و جذاب دست یافت ما این جا هستیم تا به این دغدغه شما پاسخ دهیم و روش طراحی دکوراسیونی شیک و زیبا را به شما عزیزان آموزش دهیم.

برای طراحی چیدمان منزل ابتدا و قبل از هر کاری باید میزان فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید معمولا چیدمان خانه های کوچک، باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود تا از شلوغی بیش از حد خانه جلوگیری کرد.

به طور کلی منازل ایرانی از سه جزء داخلی اصلی شامل، اتاق نشیمن ، اتاق پذیرایی و اتاق خواب تشکیل شده اند که قوانین چیدمان منزل برای هر یک از آن ها تفاوت هایی با یکدیگر دارد.

لاکچری ترین و بی نظیر ترین چیدمان منزل

اتاق نشیمن:

بهتر است برای اتاق های نشیمن یک مرکز ثقل در نظر بگیرید، این مرکز ثقل می تواند تلویزیون و یا هر وسیله قابل توجه دیگری باشد.

پس از انتخاب مرکز ثقل مناسب، شما می توانید مبلمان و دیگر وسایل اتاق نشیمن را در مقابل آن قطعه مهم بچینید.

باید توجه داشته باشید که برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی بهتر است مبلمان خود دور از دیوار ها قرار داده و طوری آن ها را بچینید که مهمان ها بتوانند به راحتی با یگدیکر صحبت کنند.

اتاق پذیرایی:

معمولا طراحی چیدمان اتاق های پذیرایی به مهارت بسیار زیادی نیاز دارد.

در برخی از منازل اتاق پذیرایی به صورت جداگانه و در برخی دیگر همراه با اتاق نشیمن طراحی شده است.

با این حال برای چیدن اتاق های بزرگ و چند منظوره نیاز به رعایت اصولی داریم که در زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

در خانه هایی که اتاق ناهار خوری و اتاق نشیمن با هم هستند، بهتر است با استفاده از چیدمان وسایل فضای اتاق را به دو بخش مجزای غذا خوری و نشیمن تبدیل کنید. برای این کار می توانید میز ناهار خوری خود را در کنار بوفه زیبایی از ظروف کریستالی شیک و مبلمان خود را در مقابل تلویزیون قرار دهید.

اتاق خواب:

مرکز ثقل اتاق خواب شما تخت خواهد بود بنابراین توجه به محل قرار دادن تخت برای چیدمانی حرفه ای بسیار حیاتی است. 

تخت خود را به حد کافی دور از کمد قرار دهید تا فضای اتاق خواب بزرگ تر به نظر برسد و علاوه بر آن به قرار دادن فضای کافی برای عبور و مرور راحت توجه داشته باشید.

بهتر است برای آرامش بخش کردن فضای اتاق خواب از تابلو های آرامش بخش و زیبا با مناظر طبیعی استفاده کرد.

لاکچری ترین و بی نظیر ترین چیدمان منزل

 

7 نکته طلایی و فوق العاده برای چیدمانی اصولی

 

 

لاکچری ترین و بی نظیر ترین چیدمان منزل

پس برای دریافت این اطلاعات بسیار ارزنده با ما همراه باشید.

به طور کلی یک چیدمان منزل حرفه ای حاصل توجه به نکات ظریف ترکیب رنگ ها، توجه به سایز اشیا و هم چنین توجه به اولویت چیدمان با چاشنی خلاقیت و ذوق هنری است.

1- اولویت چیدمان با مبل میز و صندلی:

برای داشتن چیدمانی حرفه ای لازم است ابتدا وسایل بزرگی همچون مبلمان و میز و صندلی که در نظر اول در چشم بیننده یا میهمان دیده می شود را با دقت و مهارت و مطابق با نکات گفته شده در بخش قبلی، بچنید و سپس به سراغ وسایل کوچک تر بروید. توجه به اولویت چیدمان به شما کمک خواهد کرد تا در ابتدا توجه خود را روی وسایل اصلی و در معرض دید متمرکز کنید.

2- فضای اتاق نشیمن یا هال را بیش از حد شلوغ نکنید:

برخی از افراد تصور می کنند هرچه وسایل بیشتر و گران قیمت تری را در معرض دید و در اتاق نشیمن قرار دهند، فضای خانه شیک تر خواهد شد اما در اصل چنین نیست و صرف کردن هزینه بیش از حد برای خرید وسایل بیشتر نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین، شما می توانید با تنها خرید وسایل اصلی با کیفیت بالا، چیدمانی دل نشین و در عین حال زیبا داشته باشید.

3- توجه به ارتفاع نصب تابلو ها:

یکی از سوال های اساسی که در چیدمان منزل برای همه ما پیش می آید این است که چه تابلو هایی را به دیوار نصب کنیم و کجا نصب کنیم؟

عدم دقت در محل نصب تابلو می تواند زیبا ترین و گران قیمت ترین تابلو ها را بی ارزش کند بنا بر این، توجه به نکته بسیار ضروری است.

بهترین محل برای نصب تابلو مرکز دیوار و در فاصله 140 تا 150 سانتی متری از زمین می باشد .

4- یک مرکز توجه برای چیدمان خود انتخاب نمایید: 

یک نقطه جلب توجه کننده زیبا می تواند در طراحی چیدمان منزل به کمک شما بیاید. این مرکز توجه می تواند یک بوفه شامل وسایل تزیینی زیبا و خیره کننده و یا یک اثر هنری همچون تابلویی زیبا و قابل توجه باشد.

5- به اندازه وسایل مورد استفاده در چیدمان منزل توجه کنید:

 در هنگام خرید وسایل خانه به میزان فضایی که در اختیار دارید توجه کنید، ممکن است برخی از لوازم در فروشگاه های خرید لوازم خانگی توجه شما را چنان جلب کنند که به اندازه آن ها توجهی نداشته باشید. چنین وسایلی هر چند در فروشگاه خوب به نظر می رسند اما به علت عدم تناسب با فضای خانه شما، بعد از مدتی دل شما را خواهد زد.

6-  کمک گرفتن از تقارن ها:

 ایجاد تقارن در نحوه چیدمان منزل به منظم تر به نظر رسیدن خانه شما کمک می کند. استفاده از اصل تقارن در قسمت هایی از منزل مانند اتاق های پذیرایی، به نظم و بیشتر و رسمی تر شدن فضا کمک خواهد کرد اما اگر می خواهید در قسمت هایی مثل اتاق نشیمن فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید عدم تقارن انتخاب بهتری خواهد بود.

7- به ترکیب رنگ ها دقت کنید:

پیروی از اصول و قوانین ترکیب رنگ هادر طراحی دکوراسیون منزل، می تواند در بزرگتر و شاد تر به نظر رسیدن منزل و هم چنین زیبایی چیدمان شما نقش بسیار موثری داشته باشد.

لاکچری ترین و بی نظیر ترین چیدمان منزل

با استفاده از نکات گفته و هم چنین به کار گیری سلیقه و ذوق و خلاقیت خود می توانید به فضای منزل خود روح ببخشید و تاثیر آن را در افزایش روحیه و حال خوب خود و خانواده تان احساس کنید.

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha