بهترین رنگ برای دیوار خانه

 

یکی از متداول ترین سوال افراد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود، انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه است. رنگ دیوار منزل در زیبایی و نمای خانه شما بسیار تاثیر گذار است.در این مقاله با انواع رنگ دیوار و انتخاب مناسب ترین رنگ برای منزل خود آشنا می شوید.

بهترین رنگ برای دیوار خانه

بهترین نوع رنگ برای خانه

 در انتخاب رنگ دیوار منزل بهتر است که رنگ غالب وساسل منزل خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن، بهترین رنگ برای دیوار خانه خود را انتخاب نمایید. اکثر افراد گمان می کنند که رنگ دیوار منزل باید با رنگ وسایل خانه هم خوانی داشته باشد و مشابه یکدیگر باشند جالب است که بدانید استفاده از ترکیب رنگی های متنوع می تواند فضای منزل و یا دفتر کار شما را پویا تر نشان دهد. بهتر است که قبل از انتخاب رنگ دیوار منزل، اطلاعاتی را در مورد رنگ های مکمل و هارمونی های رنگی مشابه و سازگار کسب کنید. برای انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه و یا محل کارتان تا پایان مقاله با وب اسکان همراه باشید.

نکاتی در رابطه با رنگ دیوار منزل

یکی از ایده ها از بین انواع رنگ دیوار خانه، استفاده از رنگ های مختلف برای هر اتاق خواب منزل می باشد. در چنین ایده رنگ دیوار منزل، بهتر است که فضای بین اتاق ها مانند دیوار ها، ورودی و یا راهرو را یک رنگ خنثی مانند خاکستری استفاده کنید. رنگ فیلی دیوار در این ایده رنگ دیوار، می تواند به جذاب شدن فضای خانه کمک ویژه ای داشته باشد.

اگر خانه ویا بنای شما دارای نقص های معماری می باشد، برای پوشاندن این نقص ها می توانید از رنگ های خنثی برای رنگ آمیزی دیوار، سقف و کف اتاق و خانه خود استفاده نمایید.

بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک رنگ های روشن می باشد. اگر اتاق و یا منزل شما کوچک است، برای دلباز تر به نظر رسیدن آن می توانید از رنگ های روشن برای دیوار ها استفاده کنید و اگر منزل شما دارای سقفی کوتاه است، می توانید برای بلند تر به نظر رسیدن دیوار ها و سقف، از رنگ های روشن به صورت یکنواخت تا سقف استفاده کنید.

در صورتی که سقف منزل شما بسیار بلند است و میخواهید برای زیبایی بیشتر منزل این بلندی دیوار ها را پوشش دهید، می توانید از رنگ تیره برای سقف استفاده کنید. در رابطه با رنگ این گونه دیوار ها، باید دیوار ها را تا 20 الی 30 سانتی متر مانده به سقف رنگ کنید و سپس قسمت باقی مانده دیوار را یا به رنگ سقف دربیاورید و یا این قسمت ها را با نوار های تزئیینی پوشش دهید.

اتاق نشیمن و یا پذیرایی یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است زیرا اکثر دورهمی ها و مهمانی ها در این قسمت منزل برگزار می گردد و از طرفی اعضای خانه هم بیشترین تایم خود را در پذیرایی منزل سپری می کنند، از این رو رنگ دیوار پذیرایی در زیبایی ظاهر و حس و حال خانه بسیار موثر است. عمدتآ رنگ دیوار پذیرایی استخوانی و یا سفید انتخاب می شود اما می توانید با انتخاب رنگ های دیگر بری دیوار ها تغییراتی اساسی در دکوراسیون منزل خود به وجود آورید.

بهترین نوع رنگ برای خانه

انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه بسته به انتخاب شما دارد که چه انتظاری از خانه و یا محل کار خود دارید. در ادامه به بررسی این می پردازیم که هر رنگی برای چه فضاهایی مناسب است و اینکه هر رنگ دیوار منزل  چه تاثیری را به روی فضای منزل و یا محیط کار شما می گذارد.

  • آبی آسمانی : رنگ آبی آسمانی یکی اتز رنگ های آرامش بخشی است که به وفور در دفاتر کار و یا محیط های اجتماعی نظیر مطب پزشکان استفاده می شود. محققان اثبات کرده اند که در صورتی که افراد در فضاهایی به رنگ آبی آُمانی قرار دارند، سیستم ایمنی و بدن انسان واکنش نشان داده و تعداد  ضربان قلب و فشار خون به صورت خودکار پایین می آید. این رنگ برای اتاق پذیرایی خانه نیز بسیار مناسب است.
  • برای زیبایی بیشتر مکانی که دیوار های آن به رنگ آبی آسمانی است، بهتر است از تابلو ها و یا وسایلی با رنگ مکمل مانند زرد، قهوه ای و یا زرد روشن استفاده کنید. این کار نمایی آرامش بخش و شیک به محیط شما خواهد داد.

بهترین رنگ برای دیوار خانه

  • رنگ یاسی: یاسی یک رنگ شیک و در عین حال شاد است. می توانید از این رنگ برای دفاتر کار و یا حتی اتاق کودکان استفاده کنید. ملایم بودن رنگ یاسی باعث می شود که فضا خسته کننده و تکراری به نظر نرسد. برای دکوراسیون اتاق و یا خانه ای که دیوار های آن به رنگ یاسی است می توانید از رنگ های مکمل آن مانند خاکی و طوسی استفاده نمایید. هماهنگ کردن رنگ یاسی با رنگ سفید می تواند فضائی پرنشاط و آرامش بخش را فراهم نماید.

بهترین رنگ برای دیوار خانه

  • رنگ قهوه ای: بسیار کم دیده می شود که این رنگ به عنوان رنگ دیوار منزل و یا محل کار مورد استفاده قرار بگیرد. اما استفاده از رنگ قهوه ای برای هماهنگ کردن وسیله های موجود در منزل و یا استفاده از کاغذ دیواری هایی که دارای ترکیب رنگ قهوه ای هستند، سبب القای حس قدرت، ثبات، تکامل و آرامش به محیط می گردد. در واقع رنگ قهوه ای را رنگ طبیعت می دانند و همان حسی را به محیط القا می کند که در طبیعت یافت می شود. این رنگ سرشار از حس رویش و نشاط زندگی است توصیه می شود برای اتاق های نشیمن خود حد اقل از یک وسیله قهوه ای استفاده نمایید.

بهترین رنگ برای دیوار خانه

  • نارنجی و زرد: رنگ زرد و نارنجی هر دو جزو رنگهای گرم می باشند که می توانند دمای اتاق را بالا ببرند بنابر این این رنگ مناسب دیوار اتاق و خانه های شمالی می باشد. انتخاب رنگ زرد به صورت کامل برای یک دیوار و یا اتاق می تواند خسته کننده باشد و چشم را آزار دهد. رنگ نارنجی حس تکاپو و جنبش را القا می کند پس بهتر است که برای رنگ آمیزی دیوار های اتاق استراحت و خواب از این رنگ ها استفاده نکنیم.

  • سبز روشن: این رنگ سرشار از حس مثبت و سلامتی است و می تواند انرژی مثبت و آرامش محیط را افزایش دهد. بنابر این رنگ سبز ملایم می تواند یک انتخاب مناسب برای مکان هایی مانند اتاق خواب و یا آَشپزخانه باشد.

بهترین رنگ برای دیوار خانه

  • رنگ بنفش: رنگ های تیره هم چوئن بنفش می توانند باعث ایجاد حس تنش و یا افسردگی شوند. اما انتخاب رنگ بنفش برای اتاق خواب با ترکیب رنگ هایی مانند سفید می تواند سبب ایجاد یک فضای امن باشد. این ترکیب رنگ برای اتاق خواب افرادی که به سختی خوابشان می برد بسیار مناسب است.

بهترین رنگ برای دیوار خانه

  • قرمز: این رنگ می تواند حس و اعصاب انسان را تحریک کند. بسیاری از افراد رنگ قرمز را نماد عشق و احساسات می دانند اما باید بدانید که رنگ قرمز محرک سیستم عصبی بوده و می تواند سبب ایجاد خشونت شود بنابراین هرگز از این رنگ برای رنگ اتاق کودکان و یا رنگ دیوار منزل خود استفاده نکنید. اما برای ایجاد حس عشق و حرارت در اتاق خواب خود می توانید از چند وسیله قرمز استفاده نمایید.

​​​​​​​

  • خاکستری: یکی از رنگ های سرد است و می تواند حس سرد و بی احساسی را منتقل کند اما در عین حال این رنگ برای فضاهایی مانند کتابخانه  و اتاق مطالعه و کار مناسب می باشد. جالب است بدانید که رنگ خاکستری می تواند اشتها را به شدت کاهش دهد بنابراین بهتر است که از این رنگ در فضای آشپزخانه و سالن های غذاخوری خوداستفاده نکنید مگر اینکه قصد دارید که اشتهایتان کم شود. ترکیب خاکستری و رنگ سفید می تواند یک فضای رئال و شیک را رقم بزند.

​​​​​​​

 

 امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، به پشتوانه همراهی شما مخاطبین محترم ، سامانه مدیریت و نرم افزار رایگان شارژ ساختمان وب اسکان تلاش خواهد کرد تا در ادامه نکات کاربردی پیرامون بهبود مسائل حوزه آپارتمان نشینی و مدیریت آپارتمان را منتشر نماید .

0 نظر

نظر دهید

captcha